Denso
Wiele nowych modeli silników jest wyposażanych fabrycznie w irydowe świece zapłonowe, dlatego producent nieustannie rozszerza portfolio świec Iridium TT o nowe zastosowania
W 2009 roku firma Denso wprowadziła do swojej oferty niklowe świece zapłonowe TT. Innowacyjna technologia stosowana w świecach Twin Tip jest wynikiem wielu lat badań i testów, których celem było opracowanie produktu charakteryzującego się wysokimi parametrami technicznymi i spełniającego wymogi związane z ochroną środowiska.
Niklowe TT - wysoka wydajność, niższe koszty
Opatentowana przez Denso niklowa świeca zapłonowa TT została wprowadzona na rynek piętnaście lat temu i nadal cieszy się nieustającą popularnością. Niklowe świece zapłonowe TT to pierwsze świece zapłonowe z cienkimi elektrodami, wyprodukowane bez użycia metali szlachetnych. Elektrody świecy TT są wykonane ze stopu niklowego i mają średnicę 1,5 mm, są zatem cieńsze od elektrod zwykłych świec niklowych. Dzięki tej wyjątkowej konstrukcji niklowe świece Denso TT wytwarzają mocniejszą iskrę i zapewniają bardziej skuteczny zapłon mieszanki paliwowopowietrznej.
Pod względem wydajności zapłonu niklowe świece TT dorównują świecom irydowym i umożliwiają ograniczenie zużycia paliwa. Efekt ten osiąga się poprzez całkowite spalanie mieszanki w cylindrze, co pozytywnie wpływa również na wydajność silnika.
Kluczowe korzyści
Irydowe TT - dłuższa żywotność i większa moc
Świece Iridium TT mają najcieńszą na świecie elektrodę środkową o średnicy 0,4 mm oraz elektrodę masową o średnicy 0,7 mm. Świece zapłonowe Iridium TT charakteryzują się trzy razy dłuższą żywotnością niż standardowe świece niklowe, zapewniają mniejsze zużycie paliwa i optymalne osiągi silnika. Skonsolidowana oferta świec Iridium TT pokrywa szeroką gamę pojazdów w przystępnej cenie.
Elektrody zwykłych świec niklowych mają większe średnice, co wpływa na niższą efektywność rozproszenia płomienia w komorze spalania. W przypadku świec Denso Iridium TT dwie cienkie elektrody igłowe (elektroda środkowa jest mniejsza o 0,2 mm od elektrody masowej) pozwalają płomieniowi rozprzestrzeniać się we wszystkich kierunkach, dzięki czemu poprawia się zarówno zużycie paliwa, jak i wydajność. Producent zastosował w świecach Iridium TT nowoczesne rozwiązania. Elektroda centralna ze stopu irydu i rodu, charakteryzującego się najwyższą zawartością irydu na rynku, jak również platynowy stop, z którego wykonana jest elektroda masowa, gwarantują wydłużoną żywotność tych świec.
Kluczowe korzyści:
Skonsolidowana oferta
Obecnie linia świec zapłonowych Denso TT składa się z 35 numerów części - 16 świec niklowych i 19 świec irydowych - zapewniających 87% pokrycie europejskiego parku pojazdów. Oferta zapewnia niezależnym mechanikom samochodowym dostęp do najwyższej jakości części zamiennych. Wiele nowych modeli silników jest wyposażanych fabrycznie w irydowe świece zapłonowe, dlatego producent nieustannie rozszerza portfolio świec Iridium TT o nowe zastosowania. Równolegle konsekwentnie uzupełniana jest także gama niklowych świec TT, by uzupełniać luki pojawiające się w parku samochodowym.
Zaawansowana technologia wykorzystywana w świecach zapłonowych Denso TT wyrównuje szanse pomiędzy niezależnymi warsztatami i dużymi sieciami warsztatowymi, zapewniając niezależnym mechanikom dostęp do najnowocześniejszych części i zwiększając zaufanie oraz lojalność ich klientów.
Więcej informacji o świecach zapłonowych Denso można znaleźć na stronie www.denso-am.eu/pl, w katalogu TecDoc lub u przedstawiciela producenta.
Na podstawie materiałów prasowych Denso
0 komentarzy dodaj komentarz