Koncern Nexteer Automotive przeznaczy około 12 milionów dolarów na opracowanie nowej infrastruktury testowej, dzięki której powstaną cichsze i płynniej pracujące elektryczne układy kierownicze (EPS) do pojazdów hybrydowych i elektrycznych.
Produkowane współcześnie samochody charakteryzują się coraz mniejszym poziomem hałasu we wnętrzu pojazdu. Wpływ na to ma nie tylko lepsze wyciszenie komory silnika albo wnętrza samochodu, lecz także używanie elektrycznych i hybrydowych układów napędowych. Wytwórcy samochodów domagają się również niemal bezgłośnych elektrycznych układów kierowniczych.
Nowa infrastruktura testowa posłuży do gromadzenia danych dotyczących interakcji elektrycznych systemów wspomagania z innymi systemami podwozia. Pozwoli to na rozwiązanie kwestii hałasu i drgań już w początkowym procesie projektowania samochodu oraz przyczyni się do obniżenia kosztów rozwoju produktu.
Najczęstszymi źródłami hałasu niektórych systemów EPS są piski, hałas obrotowy, grzechotanie oraz stuki powstające w momencie kręcenia i zmiany kierunku ruchu koła kierownicy. Do zminimalizowania hałasu przyczynia się kontrola tolerancji mechanicznych oraz oprogramowanie elektrycznych układów EPS, które są dostrajane do warunków drogowych występujących w regionie sprzedaży samochodu.
Rozbudowana infrastruktura testowa powstanie w siedzibie firmy Nexteer w Saginaw.
0 komentarzy dodaj komentarz