Volkswagen Racing Polska oraz Volkswagen Group Polska stworzyły nową serię wyścigów, której sponsorem strategicznym i tytularnym jest firma Castrol. Wyścigi planowanego na trzy sezony cyklu o nazwie Volkswagen Castrol Cup rozgrywane będą w Polsce, Czechach, Austrii, na Węgrzech i Słowacji. Pozostali sponsorzy tego wielkiego przedsięwzięcia to firmy Hankook, Volkswagen Bank Polska oraz STS Logistics.
W przyszłym roku zaplanowano 7 rund, w trakcie których rozegranych zostanie w sumie 14 wyścigów. Oprócz polskiego Toru Poznań, zawodnicy ścigać się będą także w Czechach (Brno), na Słowacji (Slovakiaring), na Węgrzech (Hungaroring) oraz w Austrii (Red Bull ring).
Podczas każdego wyścigowego weekendu pierwszego dnia odbędą się 2 sesje treningowe – każda po 30 minut, oraz sesja kwalifikacyjna (także 30 minutowa). Drugiego dnia zawodnicy wystartują w dwóch wyścigach, które oddzieli kilkugodzinna przerwa. Kolejność startu do drugiego wyścigu ustalą wyniki pierwszego, z założeniem, że pierwsza ósemka wystartuje w odwrotnej kolejności.
Dodatkową atrakcją podczas rywalizacji na torze będzie udział specjalnie zaproszonych na weekend wyścigowy kierowców tzw. VIP Drivers. Będą to osoby ze świata sportu, polityki i show businessu, jednakże z doświadczeniem w motorsporcie.
Zgłoszenia
Ilość zawodników została ustalona na 24 osoby. Organizatorzy czekają na zamknięcie listy zgłoszeń do 15 grudnia. Kilka tygodni przed pierwszą eliminacją, zawodnicy wezmą udział w specjalnym szkoleniu związanym z techniką jazdy oraz korzystaniem z urządzeń telemetrii.
Samochody w gestii organizatora
Nowością na polskich torach jest sposób zabezpieczenia i serwisowania samochodów. Przez cały sezon pozostaną one w gestii organizatora, to on będzie odpowiadał za ich przygotowanie do startów oraz dostarczenie na wyścigi. Kierowca na tor wyścigowy stawić się będzie musiał tylko z kaskiem i kombinezonem. Wolno mu będzie jedynie regulować ustawienie fotela i ciśnienie w oponach. Żadna ingerencja w samochody przygotowane przez organizatora nie będzie możliwa.
Punktacja
Punkty za wyścig przyznawane będą dla pierwszej dwudziestki zawodników. Punktacja pierwszej rundy będzie o połowę mniejsza:
Nagrody
Nagrodą główną dla zwycięzcy pucharu jest nowy Volkswagen Golf 7 a także kwota 30.000 euro. Zdobywca drugiego miejsca otrzyma 20.000, a trzeciego 10.00 euro. Pieniądze te nie będą wypłacone w gotówce, ale przeznaczone zostaną na dalszy rozwój kariery. Zawodnicy nagradzani będą także po każdym wyścigu. Pierwsza ósemka otrzyma do podziału kwotę 8.000 euro.
Sprzęt
Zawodnicy ścigać się będą w specjalnie przygotowanych Volkswagenach Golfach GTI. Pierwsze samochody są już zbudowane. Specyfikacja wyścigowego Golfa została dopracowana we współpracy z Volkswagen R GmbH oraz Volkswagen Motorsport, działami Volkswagena zajmującymi się samochodami sportowymi.
Samochód wyposażony jest w silnik 2.0 TSI o mocy 260 KM. Dodatkowy smak rywalizacji doda system Push-to-Pass, który po aktywacji zwiększa na kilkanaście sekund moc silnika o dodatkowe 50 KM. Będzie go można użyć od kilku do kilkunastu razy podczas wyścigu (w zależności od toru).
Dane techniczne samochodu
Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, benzynowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa, intercooler, cztery zawory na cylinder
Objętość skokowa: 1984 ccm, moc wyjściowa: ok. 192 kW (260 KM) przy 6000 rpm + 37 kW (50 KM) 229 Kw (310 KM), moment obrotowy: ok 340 Nm
Przeniesienie napędu: napęd przedni, skrzynia biegów DSG z podwójnym sprzęgłem, z manetkami przy kierownicy, zmodyfikowane oprogramowanie, mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (Limited Slip Differential)
Podwozie: zawieszenie przednie – kolumny McPersona, zmodyfikowane wahacze (uniballs); zawieszenie tylne – wielowahaczowe (typu uniballs); amortyzatory Bilstein, sprężyny Eibach; przekładnia kierownicza ze wspomaganiem elektromechanicznym, zmodyfikowane drążki kierownicze i zwrotnice; układ hamulcowy – 6 tłokowe zaciski hamulcowe z przodu i jednotłokowe z tyłu, adapter zacisków, tarcze wentylowane z pływającą tarczą zabierakową (tzw. floating bell) 362 mm – AP Racine (przód) i 272 mm (tył); felgi: ATS 8,5x18"; opony: Hankook 240/640 x18 (slick lub wet)
Nadwozie: błotniki, zderzak, spoilery zderzaka, tylna lotka – Golf Cup design; sportowa kierownica VW, fotel wyścigowy OMP (head protector), 6-cio punktowe pasy bezpieczeństwa, siatka ochronna po stronie kierowcy, centralnie sterowany system gaśniczy, układ telemetrii: AIM-Memotec data logging system, klatka bezpieczeństwa (Cr-Mo) Wiechers Sport.
Na nadwoziu przewidziano też powierzchnie na dodatkowe reklamy
Zestaw elementów zmieniających pojazd seryjny w wyczynowy
Hamulce wymieniane są w całości na znacznie bardziej wydajne
Dokonywane są także istotne modyfikacje elementów zawieszeń
Nowe kolumny McPhersona muszą mieć sportowe charakterystyki
Podobne zmiany dotyczyć muszą tylnych hamulców i zawieszeń
Centralny system gaśniczy jest w VW Castrol Cup obowiązkowy
Rurowa klatka bezpieczeństwa wymaga dodatkowych zaczepów
W pozostałych punktach pasuje do istniejących otworów szkieletu
0 komentarzy dodaj komentarz