strona główna Diagnostyka Dynastia Konfort
2012-11-06, ostatnia aktualizacja 2012-11-06 07:06

Dynastia Konfort

Już pierwsze generacje stacji Konfort odznaczały się techniczną funkcjonalnością, ergonomią użytkowania i estetycznym wzornictwem

Texa, Archiwum

Już pierwsze generacje stacji Konfort odznaczały się techniczną funkcjonalnością, ergonomią użytkowania i estetycznym wzornictwem

Rynkowy sukces przyrządów diagnostycznych firmy Texa sprawił, że jej kierownictwo postanowiło uruchomić produkcję urządzeń do obsługi samochodowych instalacji klimatyzacyjnych.

Związek pomiędzy tymi dwoma rodzajami produktów jest dość odległy, a zrozumieć go można tylko po uwzględnieniu nadrzędnej strategii biznesowej tego włoskiego przedsiębiorstwa. Zazwyczaj rozwój produkcji opiera się na rozbudowie jej dotychczasowej bazy technologicznej i stopniowym rozszerzaniu oferowanego asortymentu w obrębie tej samej lub pokrewnej specjalizacji. W ten sposób rozwojowe plany podporządkowane zostają już istniejącym możliwościom, a klientów szukać trzeba zazwyczaj w innych sektorach rynku. Innowacyjność koncepcji firmy Texa polegała na odwróceniu tego porządku. Skoro sprzęt diagnostyczny tej marki zyskał już powodzenie i zaufanie wśród personelu motoryzacyjnych warsztatów, postanowiono ten fakt wykorzystać, dostarczając tym samym odbiorcom coś, co w równym stopniu odpowiadałoby innym ich potrzebom.

Wyboru dokonali właściwie sami klienci, zgłaszający w trakcie prowadzonych z nimi konsultacji, jakie planują inwestycje w niedalekiej przyszłości i jakie środki byliby skłonni na ten cel przeznaczyć. Nadchodziła wówczas właśnie, nie tylko w ciepłych krajach śródziemnomorskich, era upowszechniania się samochodowych klimatyzatorów, wcześniej stosowanych wyłącznie w modelach luksusowych, teraz stopniowo wkraczających do pozostałych rynkowych sektorów. Zaczęło się więc od znalezienia potencjalnych nabywców, a techniczno-kooperacyjna strona tego projektu była już logiczną konsekwencją podjętej decyzji przy zgodnym przekonaniu zainteresowanych stron, że stacje do obsługi klimatyzacji firmy Texa nie mogą ustępować jej produktom diagnostycznym pod względem jakościowym, innowacyjnym i cenowym.

Texa

Nowa siedziba firmy to zintegrowane centrum produkcyjne, projektowo-doświadczalne, magazynowo-dystrybucyjne, administracyjne i socjalne

Nazwy pierwszych, półautomatycznych modeli tych przeznaczonych na rynek europejski urządzeń to: Konfort 450 i Konfort 550. Pojawiły się one w 2004 roku i szybko zdobyły popularność wśród warsztatowców. W następnym roku powstała już ich druga generacja, czyli Seria 600, obejmująca 5 różnych modeli, a po kolejnych pięciu latach – generacja trzecia jako Seria 700 złożona z 6 modeli.

Od początku wszystkie działania konstrukcyjne i produkcyjne przeprowadzane są we Włoszech. Przemawia za tym z jednej strony (niedostatecznie doceniany w Polsce) ogromny w tym kraju potencjał naukowo-techniczny i bogate tradycje w różnych dziedzinach przemysłu, z drugiej zaś – odpowiedzialny stosunek przedsiębiorcy do miejscowego rynku pracy. Testy prototypów wykonuje zespół R&D (badana i rozwój) współpracujący z inżynierami najważniejszych światowych producentów pojazdów. Montaż poszczególnych elementów stacji realizowany jest głównie manualnie, czyli przez pracowników. Końcową kontrolę techniczną przeprowadza się natomiast przede wszystkim na stanowiskach automatycznych.

Konfort Konfort

Przystosowany do dwóch rodzajów czynnika chłodniczego współczesny model stacji 780 R Bi-Gas w dziale szkoleniowym TexaEDU

Weekendowy postój taśmy montażowej, na której powstają najnowsze modele urządzeń Konfort trzeciej generacji

Cała linia Konfort ma wpisaną w swoją genealogię koncepcję nieustannej ewolucji i częstych udoskonaleń. Ostatnie jej pokolenie, a więc stacje 710R, 720R, 760R 2 Gas Ready, 760R BUS, 780R BI-GAS i 770S, odznacza się awangardową nowoczesnością projektów i najwyższą jakością komponentów. Dotychczasowi klienci firmy Texa wiedzieli, że tak jest, bez dodatkowych dowodów i argumentów. Nowych, zwłaszcza tych wywodzących się spoza Europy, należało przekonywać inaczej.

Konfort Konfort

Prototypowy model urządzenia do obsługi klimatyzacji samochodowych podczas prób na stanowisku kontrolno-testowym

Z tego magazynu wysyłane są produkty marki Texa, by trafić ostatecznie do samochodowych warsztatów na różnych kontynentach

Dzięki podejmowanym działaniom informacyjnym, profesjonalnym prezentacjom i długoterminowym testom różne modele stacji Konfort serii 700 uzyskały aprobaty oraz zalecenie stosowania na stacjach ASO w krajach Europy ze strony takich producentów jak Opel, Mercedes, Chevrolet Europe, Mazda, Kia, Hyundai, Toyota i Subaru. W efekcie linia Konfort sprzedawana jest dziś na całym świecie.

Nowoczesny model rynkowej działalności przyjęty i twórczo rozwijany przez firmę Texa sprawia, że jej kontakty z klientem nie kończą się w momencie sprzedaży produktu. Liczy się bowiem, co najmniej w tym samym stopniu, zadowolenie jego przyszłego użytkownika, a to w znacznej mierze zależy od tzw. technicznego wsparcia. Zajmuje się tym specjalny dział o nazwie TexaEDU. Uczestnictwo w organizowanych tam szkoleniach służy (w przypadku Konfort) przede wszystkim pełnemu zrozumieniu funkcjonowania nowoczesnych układów klimatyzacji montowanych w pojazdach, a następnie zasad poprawnej ich obsługi za pomocą dostarczanych przez firmę urządzeń.

W tych całodziennych szkoleniach teoretyczno-praktycznych mogą brać udział mechanicy, nauczyciele zawodu, szkoleniowcy z firm zajmujących się dystrybucją warsztatowego sprzętu. Po zdaniu testu końcowego każdy uczestnik otrzymuje odpowiedni certyfikat.



Barbara Masłowska
Dyrektor zarządzający, Texa Poland



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2