Podczas spotkania z klientami w Locke Township (USA) firma TRW Automotive zaprezentowała zintegrowany system kontroli hamowania (IBC, Integrated Brake Control). Całość działa bez potrzeby dostarczania podciśnienia i upraszcza pracę układu hamulcowego przy jednoczesnym zwiększeniu jego wydajności.
System zapewnia bardzo dużą skuteczność hamowania, zauważalną zwłaszcza w połączeniu z innymi układami wspomagania kierowcy (takimi jak czujniki radarowe lub kamery) i jest w stanie aktywować automatyczny system hamowania awaryjnego (AEB). Cecha ta będzie coraz bardziej istotna, zwłaszcza biorąc pod uwagę wymogi organizacji Euro NCAP (których spełnienie będzie niezbędne dla uzyskania pięciogwiazdkowych ocen w testach) oraz podniesienie wymagań "Top Safety Picks" (najlepszych mechanizmów w dziedzinie bezpieczeństwa w USA).
IBC firmy TRW w postaci jednego elementu zastępuje system elektronicznej kontroli stabilności pojazdu (ESC) wraz z serwem, wszystkimi przewodami, czujnikami, przełącznikami, sterownikami i pompą podciśnienia (jeżeli taka jest stosowana w układzie). Element uruchamiający jest napędzany przez niezwykle szybki elektryczny silnik bezszczotkowy. Praca silnika jest monitorowana przez czujnik przekazujący jednostce sterującej dane na temat liczby wykonanych obrotów, prędkości obrotowej i położenia. W skład systemu wchodzi także osobny obwód hydrauliczny, przekazujący sygnał elektroniczny z informacją o zamiarze hamowania, przy jednoczesnym zachowaniu "czucia" typowego dla hamulca hydraulicznego.
Zaprezentowany przez firmę TRW układ IBC ma masę rzędu 3 kilogramów i rozmiary mniejsze niż typowy system ESC (ważący zwykle około 7 kilogramów). Uruchomienie seryjnej produkcji planuje się na rok 2016.
0 komentarzy dodaj komentarz