Specjalizująca się w produkcji akumulatorów kwasowo-ołowiowych firma Johnson Controls zaanonsowała nowy program serwisowy "VARTA Start-Stop". Prezentacja odbyła się we Frankfurcie podczas targów Automechanika 2012. Dzięki programowi warsztaty samochodowe mogą korzystać z właściwych akumulatorów i podzespołów oraz zyskują odpowiednie wyposażenie, niezbędne do montażu akumulatorów typu Start- Stop. Poza tym w ramach inicjatywy "VARTA Start-Stop" prowadzone są szkolenia i oferowana jest pomoc marketingowa.
Wymiana akumulatora typu Start-Stop jest znacznie bardziej skomplikowana niż taka sama operacja związana z akumulatorem konwencjonalnym. Elementy systemu Start-Stop gwarantują, że poziom emisji dwutlenku węgla jest odpowiednio niski, oraz że urządzenia poprawiające komfort podróży (takie jak podgrzewane fotele albo klimatyzacja postojowa) działają poprawnie. Akumulator stosowany w układach Start-Stop połączony jest z elektroniką pokładową przez odpowiedni system zarządzania (BMS) lub inteligentny sensor (IBS). Wykorzystanie w warsztatach nieodpowiednich części czy podzespołów podczas obsługi i serwisowania systemów Start-Stop prowadzi do wadliwego działania układów ograniczających emisję dwutlenku węgla oraz do awarii urządzeń czerpiących energię z akumulatora.
Przyrząd VSSP 2.0 |
W ramach programu "VARTA Start-Stop" do warsztatów dostarczany jest nowy przyrząd VSSP 2.0, które przekazuje wszystkie niezbędne informacje bezpośrednio do systemu zarządzania akumulatorem. Dzięki urządzeniu czynności takie jak test akumulatora, zdiagnozowanie systemu Start-Stop, usuwanie kodów błędu i reset pamięci stają się bardzo proste. Przyrząd VSSP 2.0 pokazuje również dane samochodu i przekazuje instrukcje niezbędne do demontażu i montażu akumulatora. Urządzenie pobiera informacje z bazy danych online (która udostępniana jest tylko partnerom marki VARTA) – zapewnia to stałą aktualność informacji o pojeździe, jego elektronice, właściwym akumulatorze zamiennym lub prawidłowej wymianie.
0 komentarzy dodaj komentarz