Zawody Castrol EDGE Fiesta Trophy (CEFT), organizowane przez firmę G4 Garage we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym, są wliczane do cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w ramach klasy 6. Głównym sponsorem pucharu wręczanego zwycięzcom jest Castrol. Na tegoroczną edycję Castrol EDGE Fiesta Trophy składa się pięć imprez rajdowych: Rajd Świdnicki, Rajd Karkonoski, Rajd Rzeszowski, Rajd Polski oraz Rajd Dolnośląski, a w wyścigach rywalizują zawodnicy jeżdżący samochodami Ford Fiesta R2 i R1.
Półmetkiem cyklu Castrol EDGE Fiesta Trophy był rozegrany w drugi weekend sierpnia Rajd Rzeszowski. Na razie liderem rankingu jest Radosław Typa. Na linii startu pierwszych zawodów CEFT w Świdnicy pojawiło się siedmiu kierowców. Po trzech dniach w rywalizacji górą był właśnie Radosław Typa.
Podczas drugiej imprezy – Rajdu Karkonoskiego – z dobrej strony pokazali się bracia Nivette. Filip Nivette, który debiutował za kierownicą Forda Fiesty R2, zdobył wówczas komplet punktów. w pucharze Castrol EDGE Fiesta Trophy na Rajdzie Rzeszowskim wystartowało natomiast dziewięć zespołów – i był to tegoroczny rekord frekwencji w zawodach. Na Podkarpaciu po raz drugi w sezonie zwyciężył Radosław Typa, który mając 74 punkty prowadzi w klasyfikacji generalnej. O piętnaście punktów mniej zgromadził Łukasz Byśkiniewicz. Kolejny zawodnik – Aleksander Jaroszewicz – może się pochwalić dorobkiem 52 punktów. Teraz kierowców czekają jeszcze dwie wymagające imprezy: Rajd Polski oraz Rajd Dolnośląski. Zwycięzca cyklu CEFT oprócz pucharu otrzyma samochód o wartości 60 tysięcy złotych. Na poszczególnych etapach można ponadto wygrać nagrody pieniężne.
Castrol EDGE Fiesta Trophy są jedynymi polskimi zawodami wyścigowymi, podczas których wszystkim załogom zapewniono dostęp do zintegrowanego serwisu wzorowanego na imprezach z cyklu mistrzostw świata. w strefie serwisowej znajduje się namiot dla zawodników, zaproszonych gości i dziennikarzy. Na umieszczonym w nim 103-calowym telewizorze są pokazywane wyniki na żywo oraz relacje z odcinków specjalnych. Goście strefy serwisowej mają też do dyspozycji bezprzewodowe łącza do Internetu. Najnowsze informacje z rajdu znajdziemy pod sieciowymi adresami http://www.fiestar2.pl/, http://www.facebook.com/fiestar2pl oraz http://www.youtube.com/FiestaR2PL/.
W pucharowym cyklu występują nie tylko kierowcy. Zmaganiom na drogach towarzyszy konkurs dla mechaników – Castrol EDGE Serwis Dream Team. w tym przypadku kandydaci na zwycięzców muszą nie tylko prawidłowo wykonać postawione przed nimi zadanie serwisowe, lecz także zrobić to w jak najkrótszym czasie. w tym roku dwuosobowe drużyny serwisantów zmagały się ze zmianą koła, klocków hamulcowych oraz opony. Nagrodą główną w konkursie Castrol EDGE Serwis Dream Team jest samochód Ford Ka.
Organizatorzy zawodów Castrol EDGE Fiesta Trophy myślą o zaproszeniu na imprezę kierowców spoza Polski i w przyszłym roku chcą zainaugurować międzynarodowy puchar Forda Fiesty. Na cały cykl składałoby się sześć rajdów: trzy asfaltowe i trzy szutrowe.
Firma Castrol – tytularny sponsor zawodów – od lat angażuje się w popularyzowanie i promowanie sportów motorowych. Specjalne oleje opracowane z myślą o rajdowcach przyczyniają się do poprawy osiągów i wytrzymałości pojazdów na trasach rajdowych oraz torach wyścigowych. Pozostali sponsorzy pucharu Castrol EDGE Fiesta Trophy to G4 Garage, Karo BHZ, Unimetalex, Michelin, GoPro, MSP, Grupawrc, Monster Energy, Hetan, Yato, Pol Motors, Centrum TMT oraz Marwit.
0 komentarzy dodaj komentarz