Grupa Michelin osiągnęła w pierwszej połowie 2012 roku sprzedaż netto na poziomie 10,7 mld euro i 915 mln euro zysku netto. Rok wcześniej sprzedaż wyniosła 10,1 mld euro, a zysk netto 667 mln euro.
Poprawę wyników osiągnięto mimo spadku wolumenu sprzedaży, którego zasadniczym powodem było osłabienie popytu na opony na rynkach europejskich. Stabilna sytuacja finansowa pozwoliła firmie Michelin na kontynuację założonego programu inwestycyjnego.
Opony do samochodów osobowych i dostawczych
• Pierwsze wyposażenie
Wolumen sprzedaży opon wzrósł o 10% w dużej mierze dzięki popytowi w Ameryce Północnej (wzrost o 21%) i Azji (wzrost o 17%). Ujemna dynamika sprzedaży miała miejsce w Ameryce Północnej (spadek o 7%) i Europie (spadek o 4%).
• Rynek wymiany
Globalnie, w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, wolumen sprzedaż w pierwszej połowie 2012 r. spadł o 5 proc. Największy spadek zanotowano na rynku europejskim (- 11%), a jedyny wzrost w krajach Afryki, Bliskiego Wschodu i Indiach (+ 3 %).
Opony do samochodów ciężarowych
• Pierwsze wyposażenie
Wolumen sprzedaży opon do samochodów ciężarowych w pierwszej połowie spadł o 1% w stosunku do analogicznego okresu roku 2011. W Ameryce Północnej oraz krajach Afryki, Bliskiego Wschodu i Indiach wolumen sprzedaży wzrósł o odpowiednio 18% i 33%. Z kolei Ameryka Południowa zanotowała spadek o 26%, a rynek europejski skurczył się o 2%.
• Rynek wymiany
Wolumen sprzedaży niemal na wszystkich rynkach spadł w stosunku do I połowy 2011 roku. Globalnie spadek wyniósł -7%, a jedynym regionem gdzie zanotowano wzrost była Afryka, Bliski Wschód i Indie.
Opony specjalistyczne
• Opony Earthmover
Światowy popyt na pierwsze wyposażenie wzrósł na rozwiniętych rynkach w minionym półroczu. Zapotrzebowanie na opony użytkowane przy projektach infrastrukturalnych i w kamieniołomach rośnie na całym świecie, z wyjątkiem Europy Zachodniej.
• Opony rolnicze
Światowy popyt na pierwsze wyposażenie wzrasta. Z kolei rynek wymiany ucierpiał w związku z problemami ekonomicznymi w Europie i problemami pogodowymi w Ameryce Północnej.
• Opony dwukołowe
Segment odnotował spadek na rozwiniętych rynkach, z wyjątkiem Ameryki Północnej. Z kolei zapotrzebowanie rosło w krajach rozwijających się.
• Opony lotnicze
Wszystkie rynki lotnictwa pasażerskiego odnotowały w tym okresie zwyżki związane z dużym wzrostem obłożenia samolotów. Rynek lotniczy odbił się od dna po bardzo słabym 2009 r., podczas gdy zapotrzebowanie na opony do samolotów wojskowych pozostało stabilne.
Widoczna poprawa w kondycji rynku oponiarskiego jest także spodziewana w drugiej połowie roku, jednak tempo wzrostu będzie różne w poszczególnych regionach świata.
0 komentarzy dodaj komentarz