strona główna Wydarzenia Dobre wyniki Michelin
2012-08-06, ostatnia aktualizacja 2012-08-06 09:41

Dobre wyniki Michelin

Fot. Michelin

Fot. Michelin

Grupa Michelin osiągnęła w pierwszej połowie 2012 roku sprzedaż netto na poziomie 10,7 mld euro i 915 mln euro zysku netto. Rok wcześniej sprzedaż wyniosła 10,1 mld euro, a zysk netto 667 mln euro.

Poprawę wyników osiągnięto mimo spadku wolumenu sprzedaży, którego zasadniczym powodem było osłabienie popytu na opony na rynkach europejskich. Stabilna sytuacja finansowa pozwoliła firmie Michelin na kontynuację założonego programu inwestycyjnego.

Opony do samochodów osobowych i dostawczych

• Pierwsze wyposażenie

Wolumen sprzedaży opon wzrósł o 10% w dużej mierze dzięki popytowi w Ameryce Północnej (wzrost o 21%) i Azji (wzrost o 17%). Ujemna dynamika sprzedaży miała miejsce w Ameryce Północnej (spadek o 7%) i Europie (spadek o 4%).

• Rynek wymiany

Globalnie, w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, wolumen sprzedaż w pierwszej połowie 2012 r. spadł o 5 proc. Największy spadek zanotowano na rynku europejskim (- 11%), a jedyny wzrost w krajach Afryki, Bliskiego Wschodu i Indiach (+ 3 %).

Opony do samochodów ciężarowych

• Pierwsze wyposażenie

Wolumen sprzedaży opon do samochodów ciężarowych w pierwszej połowie spadł o 1% w stosunku do analogicznego okresu roku 2011. W Ameryce Północnej oraz krajach Afryki, Bliskiego Wschodu i Indiach wolumen sprzedaży wzrósł o odpowiednio 18% i 33%. Z kolei Ameryka Południowa zanotowała spadek o 26%, a rynek europejski skurczył się o 2%.

• Rynek wymiany

Wolumen sprzedaży niemal na wszystkich rynkach spadł w stosunku do I połowy 2011 roku. Globalnie spadek wyniósł -7%, a jedynym regionem gdzie zanotowano wzrost była Afryka, Bliski Wschód i Indie.

Opony specjalistyczne

• Opony Earthmover 

Światowy popyt na pierwsze wyposażenie wzrósł na rozwiniętych rynkach w minionym półroczu. Zapotrzebowanie na opony użytkowane przy projektach infrastrukturalnych i w kamieniołomach rośnie na całym świecie, z wyjątkiem Europy Zachodniej.

• Opony rolnicze 

Światowy popyt na pierwsze wyposażenie wzrasta. Z kolei rynek wymiany ucierpiał w związku z problemami ekonomicznymi w Europie i problemami pogodowymi w Ameryce Północnej.

• Opony dwukołowe

Segment odnotował spadek na rozwiniętych rynkach, z wyjątkiem Ameryki Północnej. Z kolei zapotrzebowanie rosło w krajach rozwijających się.

• Opony lotnicze

Wszystkie rynki lotnictwa pasażerskiego odnotowały w tym okresie zwyżki związane z dużym wzrostem obłożenia samolotów. Rynek lotniczy odbił się od dna po bardzo słabym  2009 r., podczas gdy zapotrzebowanie na opony do samolotów wojskowych pozostało stabilne.

Widoczna poprawa w kondycji rynku oponiarskiego jest także spodziewana w drugiej połowie roku, jednak tempo wzrostu będzie różne w poszczególnych regionach świata.



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2