strona główna Wydarzenia Hamownia MAHA we Wrocławiu
2012-08-10, ostatnia aktualizacja 2012-08-10 08:05

Hamownia MAHA we Wrocławiu

Hamownia MAHA we Wrocławiu

Fot. Zakład Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych Politechniki Wrocławskiej

Hamownia MAHA we Wrocławiu

Zakład Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych Politechniki Wrocławskiej dysponuje od lipca 2012 roku nowoczesną hamownią MAHA, pozwalająca na pomiar mocy i momentu obrotowego silników aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i motocykli.

Hamownia posłuży początkowo pracownikom do badań naukowych, a w dalszej perspektywie również wszystkim kierowcom zainteresowanym sprawdzeniem osiągów swoich samochodów. Powszechnie wiadomo, że podawane przez producentów parametry mocy i momentu obrotowego różnią się niekiedy od rzeczywistych, nawet w zupełnie nowych pojazdach. Różnice są tym bardziej widoczne w przypadku samochodów starszych lub takich, które zostały poddane modyfikacjom silnika. Ich właściciele chcą upewnić się, jak wiele koni mechanicznych „uciekło” spod maski wraz z upływem lat lub w ile newtonometrów zmieniły się wydane setki, a czasem i tysiące, złotych.

Hamownia podwoziowa do kontroli funkcji i mocy MAHA LPS 3000 4x4 z funkcją badania motocykli, bo tak brzmi pełna nazwa tego urządzenia, składa się z kilku części: stanowiska rolkowego, skrzynki przyłączeniowej, pulpitu komunikacyjnego z monitorem i drukarką, systemu wentylacyjnego o bardzo wysokiej wydajności (ok. 40000m3/h) oraz czujników: prędkości obrotowej, temperatury spalin i oleju. Urządzenie jest wyposażone w dwa hamulce elektrowirowe i pozwala na pomiary w samochodach o mocach do 520 kW. Jedynym ograniczeniem jest minimalny rozmiar koła, wynoszący 12”. Pozwala to w praktyce na badanie dowolnego niemal pojazdu.

MAHA

MAHA

MAHA

MAHA

MAHA

MAHA

MAHA

MAHA



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2