Fot. Zakład Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych Politechniki Wrocławskiej
Hamownia MAHA we Wrocławiu
Zakład Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych Politechniki Wrocławskiej dysponuje od lipca 2012 roku nowoczesną hamownią MAHA, pozwalająca na pomiar mocy i momentu obrotowego silników aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i motocykli.
Hamownia posłuży początkowo pracownikom do badań naukowych, a w dalszej perspektywie również wszystkim kierowcom zainteresowanym sprawdzeniem osiągów swoich samochodów. Powszechnie wiadomo, że podawane przez producentów parametry mocy i momentu obrotowego różnią się niekiedy od rzeczywistych, nawet w zupełnie nowych pojazdach. Różnice są tym bardziej widoczne w przypadku samochodów starszych lub takich, które zostały poddane modyfikacjom silnika. Ich właściciele chcą upewnić się, jak wiele koni mechanicznych „uciekło” spod maski wraz z upływem lat lub w ile newtonometrów zmieniły się wydane setki, a czasem i tysiące, złotych.
Hamownia podwoziowa do kontroli funkcji i mocy MAHA LPS 3000 4x4 z funkcją badania motocykli, bo tak brzmi pełna nazwa tego urządzenia, składa się z kilku części: stanowiska rolkowego, skrzynki przyłączeniowej, pulpitu komunikacyjnego z monitorem i drukarką, systemu wentylacyjnego o bardzo wysokiej wydajności (ok. 40000m3/h) oraz czujników: prędkości obrotowej, temperatury spalin i oleju. Urządzenie jest wyposażone w dwa hamulce elektrowirowe i pozwala na pomiary w samochodach o mocach do 520 kW. Jedynym ograniczeniem jest minimalny rozmiar koła, wynoszący 12”. Pozwala to w praktyce na badanie dowolnego niemal pojazdu.
MAHA Motocykle Auta Politechnika Wrocławska dostawcze Hamownia Zakład Pojazdów Samochodowych SerwisSilniki Spalinowe
0 komentarzy dodaj komentarz