Serwis WSOP w ostatnich miesiącach przeprowadził modernizacje kilku linii diagnostycznych firmy MAHA.
Dzięki modernizacji klienci uniknęli wydatków na zakup nowych urządzeń. Sprzęt po przebudowie spełnia wymogi niezbędne na stacji kontroli pojazdów. Wszystkie operacje wykonano z zastosowaniem oryginalnych części zamiennych producenta.
Modernizacje przeprowadzono na różnych liniach diagnostycznych, pochodzących z różnych okresów produkcji. Zakres przebudowy obejmował każdorazowo inny zestaw czynności: od wymiany samego sterowania aż po kompleksowy remont grup podłogowych wraz z lakierowaniem obudów i wymianą bębnów.
Głównym problemem linii diagnostycznych produkcji MAHA starszych typów (E, Screen, Eurotest i Eurosystem z początkowych lat produkcji) jest sterowanie. W bardzo starych liniach jest to jeszcze sterownik przemysłowy, w nieco nowszych – komputer PC. Dopóki elektronika pracuje bez zarzutu, problemy nie występują. Jednak w przypadku awarii komputera trudno jest serwisować ten sprzęt, ponieważ brakuje części zamiennych do niego, a dodatkowo starsze wersje systemu operacyjnego (np. Windows 98) nie są już dostępne w sprzedaży.
Kilku klientów zdecydowało się na kompleksową modernizację linii zarówno w wersjach osobowych, jak i uniwersalnych. Zmodernizowane urządzenia pracują na nowym komputerze z systemem operacyjnym Windows 8 i oprogramowaniem w wersji Eurosystem 7.50. Możliwa jest także wymiana szafy sterującej na nową. Linia diagnostyczna po modernizacji ma certyfikat Instytutu Transportu Samochodowego, potwierdzający spełnianie przez nią wymagań stawianych urządzeniom na stacjach przeprowadzających badania techniczne pojazdów.
Istnieje również możliwość modernizacji starszych wersji, znanych jako E (zegary), Screen lub samodzielnych urządzeń FWT i MINC w wersji "D". Przebudowa wiąże się wtedy z wymianą układów sterująco-pomiarowych, wymianą szafy sterującej na nową lub adaptowaniem starej szafy.
0 komentarzy dodaj komentarz