Wrześniowa konferencja prasowa kierownictwa firmy Continental Opony Polska sp. z o.o. poświęcona była w znacznej mierze ocenie polskiego i europejskiego rynku opon do samochodów osobowych i ciężarowych. Przedstawione tam liczby, wskaźniki i prognozy potwierdzały wyraźnie kryzysowy charakter obecnej sytuacji, ale odzwierciedlały też jej znaczne zróżnicowanie w poszczególnych regionach. W całej Europie sprzedaż opon osobowych spadła w porównaniu z poprzednim rokiem o 10%, na co złożył się 9-procentowy spadek sprzedaży ogumienia letniego i 12-pro- centowy zimowego. Zjawisko to w małym jednak stopniu dotyczy państw zaliczanych tradycyjnie do Europy Zachodniej (ogółem spadek 2%), w większym – Europy Centralnej (13%) i w największym – Wschodniej (aż 48%). Rynek polski wyłamuje się jednak z tej prawidłowości, ponieważ w pierwszej połowie bieżącego roku odnotowaliśmy wręcz 1-procentowy wzrost (przy 7% spadku w oponach letnich i 20% wzrostu w zimowych). Charakterystyczny dla nas jest też spadek sprzedaży letnich opon najdroższych (lux) i najtańszych (budżet) przy wzroście segmentu średniego. Prognozy na najbliższą przyszłość nie są już jednak tak optymistyczne, gdyż według nich cały rok 2009 ma być gorszy od poprzedniego o 4%. W sprzedaży opon ciężarowych Europa odnotowała 20% spadku do roku 2008 i aż 30% do roku 2007. W Polsce analogiczny spadek to „tylko” 14%, ale i tak trzeba go będzie odrabiać przez 2-3 lata po wyjściu z kryzysu.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz