Firma TRW Automotive rozpoczyna sprzedaż nowej serii elektronicznych systemów kontroli stabilności pojazdu (ESC, Electronic Stability Control). Produkty należące do rodziny EBC 460 trafią do odbiorców w czterech regionach najważniejszych z punktu widzenia wytwórców z branży motoryzacyjnej: Ameryki Północnej, Europy, Azji i Ameryki Południowej.
Produkty z rodziny EBC 460 są wytwarzane w trzech wersjach: podstawowej, o parametrach podwyższonych (high) oraz premium. Każdy wariant obsługuje funkcje ABS i kontroli trakcji. Układy mogą być stosowane zarówno w pojazdach klasycznych (spalinowych), jak i w samochodach hybrydowych oraz autach w pełni elektrycznych.
Seria EBC 460 jest zgodna z wieloma typami układów napędowych, a zastosowane w niej usprawnienia gwarantują poprawę wydajności w porównaniu z systemami należącymi do poprzedniej generacji. Przykładowo, w elementach z nowej rodziny zastosowano pompę o bardzo dużej żywotności oraz zamontowano dwa dodatkowe czujniki ciśnienia, dzięki którym zwiększa się stabilność ciśnienia wytwarzanego dla potrzeb układu hamowania. Poza tym inżynierowie firmy TRW zadbali o ograniczenie drgań, zapewnienie bardziej płynnej pracy silnika oraz zwiększenie jego okresu użytkowania poprzez nadzorowanie prędkości obrotowej.
Systemy EBC 460 są wyposażone także w czujniki obrotów i przyspieszenia w elektryczno-hydraulicznej jednostce kontrolnej EHCU (Electro-Hydraulic Control Unit). Może być ona wykorzystana w charakterze zintegrowanego kontrolera elektrycznego hamulca postojowego TRW EPBi (Electric Park Brake integrated).
Pierwsza wersja systemów ESC produkowanych przez firmę TRW Automotive została zaprezentowana dziesięć lat temu. W ciągu dekady zwiększała się liczba obsługiwanych przez nie funkcji, a równocześnie zmniejszały się ich rozmiary, masa i ceny. Nowa rodzina EBC 460 łączy zalety układów poprzednich generacji i obsługuje funkcje takie jak zapobieganie staczaniu się pojazdu albo przydatna w czasie holowania kontrola stabilności samochodu i przyczepy. Możliwa jest również rozbudowa systemu o funkcje bezpieczeństwa wspomagające zarówno tempomat, jak i zaawansowane mechanizmy automatycznego hamowania awaryjnego bądź łagodzenia skutków kolizji.
0 komentarzy dodaj komentarz