Trzycylindrowy silnik opracowany przez Forda – 1.0 EcoBoost, debiutujący na rynku pod maską kompaktowego Focusa, otrzymał prestiżowy tytuł International Engine of the Year 2012.
Ford po raz pierwszy zwyciężył w organizowanym od 13 lat konkursie International Engine of the Year. W całej historii plebiscytu jeszcze żaden silnik nie zdobył tylu punktów, co fordowski 1.0-litrowy EcoBoost.
Motor używa turbosprężarki o małym momencie bezwładności, co przyspiesza reakcję na wciśnięcie pedału gazu nawet przy niskich obrotach, dzięki czemu turbosprężarka może dodawać silnikowi mocy w całym zakresie jego prędkości obrotowych, sama obracając się z prędkościami dochodzącymi do 248 000 obr/min. Nowy motor osiąga moc 100 KM, zapewniając równocześnie najniższe w swojej klasie zużycie paliwa, wynoszące 4,8 l/100 km i najniższą emisję CO2, wynoszącą 109 g/km.
Najważniejsze innowacyjne rozwiązania zastosowane w tej jednostce napędowej to:
0 komentarzy dodaj komentarz