Firma TRW Automotive podpisała kontrakty na dostarczenie technologii elektrycznych hamulców postojowych (EPB) dla dwóch głównych producentów pojazdów w Ameryce Północnej. System EPB spełnia zarówno zadanie konwencjonalnego hamulca hydraulicznego (działając jak standardowy hamulec nożny), jak i hamulca elektrycznego, wykorzystywanego w czasie parkowania i hamowania awaryjnego.
Podczas hamowania awaryjnego EPB może współpracować z elektronicznym systemem kontroli stabilności i uaktywnić funkcję zapobiegającą blokadzie dla wszystkich czterech kół; przekłada się to na zwiększenie bezpieczeństwa w sytuacjach wymagających nagłego hamowania.
Inna funkcja realizowana przez system EPB marki TRW to automatyczne zaciągnięcie hamulca w przypadku, gdy kierowca wysiada z pojazdu pozostawionego na biegu. Układ EPB może być aktywowany automatycznie w momencie otwarcia drzwi lub odpięcia klamry pasów bezpieczeństwa. System oferuje też udogodnienie przydatne w korkach: utrzymuje pojazd w miejscu bez konieczności ciągłego wciskania pedału hamulca.
Pierwszy system EPB opracowany przez firmę TRW pojawił się w 2001 roku. Na przyszły rok przedsiębiorstwo zaplanuje debiut nowego modelu EPB, wyposażonego między innymi w elektroniczny układ sterujący (ECU) piątej generacji.
Zastosowanie w systemach EPB przewodów elektrycznych i przełączników zamiast typowego pedału lub dźwigni ręcznej sprawia, że konstruktorzy mają większą swobodę podczas projektowania wnętrza pojazdu. Poza tym układ EPB ma znacznie mniejszą masę niż konwencjonalne systemy hamulców postojowych. Specjaliści TRW podają, że w większych pojazdach typu SUV zastosowanie modułu EPB zmniejsza masę pojazdu o ponad 7 kilogramów (w porównaniu z samochodami wyposażonymi w zwykłe hamulce postojowe z hamulcem bębnowym i zaciskiem na tylnej osi). Inną zaletą systemu EPB jest prostota montażu.
Szefowie firmy TRW zakładają, że do 2015 roku w Ameryce Północnej prawie co dziesiąty sprzedawany pojazd będzie wyposażony w system EPB.
0 komentarzy dodaj komentarz