strona główna Wydarzenia Nagroda 2012 PACE dla technologii Delphi z Ostrowa Wielkopolskiego
2012-04-27, ostatnia aktualizacja 2012-04-27 11:44

Nagroda 2012 PACE dla technologii Delphi z Ostrowa Wielkopolskiego

Nagroda Automotive News - PACE dla Delphi

Fot. Automotive News

Nagroda Automotive News - PACE dla Delphi

Prestiżową globalną nagrodę PACE [Premier Automotive Contribution to Excellence] przyznano w tym roku innowacyjnej technologii rurek wykorzystywanych w wy- miennikach ciepła, opracowanej i wdrożonej do masowej produkcji skraplaczy klimatyzacyjnych przez zespół polskich inżynierów z Ostrowa Wielkopolskiego.

Światowe nagrody PACE przyznawane są corocznie przez czasopismo Automotive News za wybitne osiągnięcia w dziedzinie konstruktorskiej innowacyjności, postępu technologicznego i nowych rozwiązań biznesowych tworzonych przez dostawców przemysłu samochodowego. W sądzie konkursowym zasiadają niezależni, kompetentni i doświadczeni specjaliści reprezentujący największe samochodowe koncerny. Zgodnie z ich decyzją w tym roku podczas Światowego Kongresu SAE [Society of Automotive Engineers] nagrodę PACE uzyskał opracowany przez Delphi skraplacz klimatyzacyjny oparty na technologii rurki wielokrotnie zwijanej [Multi-Port Folded Tube Condenser – MFTC].

Andrzej Krupa, dyrektor techniczny zakładu Delphi w Ostrowie Wielkopolskim i szef zespołu, który opracował nową technologię rurek wielokrotnie zwijanych Skraplacz klimatyzacyjny wykorzystujący technologię rurek zwijanych, produkowany przez zakład Delphi w Ostrowie Wielkopolskim
Andrzej Krupa, dyrektor techniczny zakładu Delphi w Ostrowie Wielkopolskim i szef zespołu, który opracował nową technologię rurek wielokrotnie zwijanych

Skraplacz klimatyzacyjny wykorzystujący technologię rurek zwijanych, produkowany przez zakład Delphi w Ostrowie Wielkopolskim

 

Prace nad tą innowacyjną technologią prowadzone były przez zespół inżynierów w zakładzie Delphi Thermal w Ostrowie Wielkopolskim od końca ostatniej dekady zeszłego stulecia. W efekcie wynalazek opatentowany przez Delphi znalazł pierwsze zastosowanie produkcyjne w 2007 roku, a od roku 2009 jest wykorzystywany na skalę masową. Jego istota polega na zastąpieniu tradycyjnej metody wytłaczania rurek chłodniczych z aluminium ich zwijaniem z cienkiej aluminiowej taśmy wielokrotnie zaginanej wzdłużnie. Powstaje w ten sposób produkt tańszy, lżejszy, wytrzymalszy pod względem mechanicznym, odporniejszy na korozję i pozwalający na bardziej intensywną wymianę ciepła.

Obszerny artykuł na temat nagrodzonej technologii ukaże się w czerwcowym wydaniu miesięcznika Autonaprawa.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2