Firma TRW Automotive pracuje nad drugą generacją skalowalnych układów sterujących dla poduszek powietrznych (Airbag Control Unit, ACU). Elementy takie mają zaspokoić zapotrzebowanie na układy tego typu dla samochodów budżetowych lub pojazdów sprzedawanych na rynkach wschodzących. Nowe układy pozwolą zainstalować dwa warianty systemu poduszek powietrznych: podstawowy (dla modeli sprzedawanych w krajach rozwijających się) oraz rozszerzony (w pojazdach przeznaczonych dla krajów rozwiniętych).
Projektowany model układu ACU będzie potrafił współpracować z inercyjnym układem pomiarowym IMU (Inertial Measurement Unit) w taki sposób, aby reagował on na odchylenia kursu pojazdu. Jest to istotne w przypadku stosowania elektronicznych systemów kontroli stabilności (ESC, Electronic Stability Control).
Wariant podstawowy ACU nie jest kosztowny. Układ tego typu nie ma pomocniczego interfejsu i pracuje z czterema ładunkami wybuchowymi. Wystarczy to do zagwarantowania ochrony w przypadku zderzenia czołowego, a zarazem nie wyklucza zaadaptowania do współpracy z rozbudowanymi systemami bezpieczeństwa.
Rozszerzona odmiana ACU obsługuje maksymalnie dwanaście ładunków wybuchowych i cztery interfejsy pomocnicze, służące do wykrywania zagrożeń i chroniące przed zderzeniem bocznym lub czołowym. System potrafi obsługiwać funkcje dodatkowe, niezbędne do spełnienia wymogów bezpieczeństwa obowiązujących w Europie i Ameryce Północnej. Całość da się na przykład zintegrować z inercyjnym układem pomiaru i współpracy z aktywnymi systemami bezpieczeństwa – takimi jak moduły ESC.
Przedstawiciele firmy TRW Automotive przewidują, że produkcja nowych układów rozpocznie się w 2014 roku.
0 komentarzy dodaj komentarz