Dzięki nowoczesnej technologii StabiliGrip zastosowanej w bieżniku opony zimowe Michelin zapewniają stabilność jazdy na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni. Nacięcia bieżnika zimowych opon Michelin pozwalają na uzyskanie podczas jazdy na śniegu tzw. „efektu pazura”, a także wysokich osiągów przez kolejne sezony zimowe. Gdyby połączyć w jedną linię wszystkie lamele, czyli nacięcia na oponie zimowej Michelin, to jej długość zajęłaby 30 metrów.
Technologia StabiliGrip pozwala na dużo gęstsze nacinanie klocków w stosunku do standardowych lameli, dodatkowo gęsto ponacinany bieżnik nie traci stabilności. W konfiguracji trójwymiarowej łączy ona dwa typy lameli. Lamele dwukierunkowe (bi-directional) są lamelami samoblokującymi, które zapewniają lepszą przyczepność na śniegu, dzięki krawędziom pofałdowanym na powierzchni klocków bieżnika oraz lepszą stabilność dzięki pofałdowaniom w głąb klocków. Do lameli dwukierunkowych Michelin dodał strukturę o zmiennej geometrii (variable geometry), która zapewnia większą stabilność bieżnika przy dużej prędkości, szczególnie podczas pokonywania zakrętów. Lamele rozbijają warstwę wody tworzącą się na mokrej lub oblodzonej nawierzchni.
Rys. Zimowa BFGoodrich Winter Slalom KSI lamele | Rys. Zimowa Michelin Agilis Alpin |
Michelin jako jedyny producent oferuje zimowe opony ekologiczne - opracowane w technologii GreenX. Bieżnik opon zimowych Michelin, produkowany na bazie krzemionki, charakteryzuje się wydłużonymi przebiegami oraz niskimi oporami toczenia, co wpływa na zmniejszenie kosztów eksploatacji opon i obniżenie zużycia paliwa. Innowacyjny składnik mieszanki bieżnika - Durable Security Compound odpowiada za niezmienne w czasie właściwości fizyko-mechaniczne gumy – zapobiega twardnieniu i starzeniu się mieszanki bieżnika, który to proces powoduje pogorszenie przyczepności. Dodatkowo zimowe bieżniki Michelin zawierają składnik na bazie oleju słonecznikowego – HelioCompound, który poprawia przyczepność gumy bieżnika do zimnej mokrej nawierzchni.
0 komentarzy dodaj komentarz