Podczas 82. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie produkty firmy Magneti Marelli znalazły się na wyposażeniu samochodów takich jak Fiat 500L, Citroën C4 Aircross, Peugeot 208, Ferrari F12 Berlinetta i Porsche Boxster.
W modelu Fiat 500L wykorzystano produkowany pod marką Magneti Marelli układ oświetlenia (reflektory przednie oraz DRL – Daylight Running Light), układ wydechowy i elementy zawieszenia. W samochodzie znalazła się też zrobotyzowana skrzynia biegów Freechoice Magneti Marelli, pozwalająca znacznie obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin. Identyczną skrzynią biegów dysponuje również Fiat Panda 0.9 TwinAir Turbo 85 CV Dualogic. Do wspomnianego modelu trafiły poza tym inne podzespoły zaprojektowane przez Magneti Marelli: elementy sytemu oświetlenia, elektroniczne centralki sterowania silnikiem, zestawy wskaźników, elementy układu zawieszenia i amortyzatory, części układu wydechowego oraz elementy z tworzyw sztucznych (zderzaki, zbiornik paliwa).
Peugeot 208 z nowymi silnikami benzynowymi 1.0 VTi i 1.2VTi ma przepustnice firmy Magneti Marelli. Auto zostało ponadto wyposażone w multimedialny system rozrywkowo-informacyjny (infotainment) marki Magneti Marelli, noszący nazwę Touchscreen. Elektronika w nim zawarta pozwala odtwarzać pliki dźwiękowe z urządzeń przenośnych (telefon, odtwarzacz MP3) oraz pokazywać zdjęcia. Touchscreen wraz z przenośnym modemem Peugeot Connect może skorzystać z usług Peugeot Connect Apps, które zostaną uruchomione jeszcze w bieżącym roku. Modem potrafi na przykład przekazywać informacje nawigacyjne na siedmiocalowy ekran dotykowy o rozdzielczości 800x480 pikseli. Interfejs Bluetooth 2.0 zapewnia wymianę danych z maksymalnie pięcioma telefonami komórkowymi, zaś port USB umożliwia podłączenie pamięci USB lub iPoda.
Jeśli chodzi o Citroëna, to firma proponuje model C4 Aircross. Ten kompaktowy pojazd typu SUV ma zamontowane reflektory halogenowe lub ksenonowe z systemem AFS oraz multimedialny pokładowy system rozrywkowo-informacyjny z portami USB i Bluetooth – a wszystko to jest dziełem Magneti Marelli.
Wyposażenie Magneti Marelli trafiło ponadto do aut marek Ferrari i Porsche. W modelu Ferrari F12 Berlinetta znajdziemy produkowane przez Magneti Marelli wielofunkcyjne zestawy wskaźników z wyświetlaczem TFT, tylne lampy LED oraz elektroniczną centralkę z oprogramowaniem sterującym systemem Active Brake Cooling (przesłonami wlotów powietrza chłodzącego hamulce). F12 Berlinetta dysponuje także systemem hydraulicznych siłowników poruszanych pompą napędzaną silnikiem elektrycznym i sterowanych przez centralkę elektroniczną. Taki układ typu superlift na osi przedniej umożliwia podniesienie pojazdu i pokonanie nierówności nawierzchni. Porsche zaprezentował z kolei nowego Boxstera, który będzie sprzedawany z zestawem trzech okrągłych wskaźników Magneti Marelli. Przekazują one informacje takie jak prędkość i liczba obrotów. Do dyspozycji mamy także wielofunkcyjny wyświetlacz TFT o przekątnej 4,6 cala. W zestawie znajduje się ponadto głośnik z wzmacniaczem.
Technologie i części Magneti Marelli trafiły również do modeli Audi A4 i RS4 Avant. Zamontowano w nich reflektory halogenowe bądź ksenonowe z systemem AFS, tylne lampy LED i zestawy wskaźników.
Oprócz tego firma Magneti Marelli współpracowała z biurem projektowym Pininfarina nad koncepcyjnym pojazdem Cambiano, w którym układ napędowy składa się z czterech silników elektrycznych (po jednym na każde koło) oraz motoreduktora. Na przedniej i tylnej ramie zamontowano silniki dostarczone przez Magneti Marelli. Każdy z nich ma moc 60 kW w trybie ciągłym i dostarcza mocy szczytowej na poziomie 150 kW (przy maksymalnej łącznej mocy 600 kW i momencie obrotowym 640 Nm).
0 komentarzy dodaj komentarz