Podczas zaplanowanego na 8 - 18 marca międzynaro- dowego salonu samochodowego w Genewie firma Delphi Automotive, specjalizująca się w układach elektroniki pojazdowej, przeprowadzi interaktywną demonstrację nowoczesnych samochodowych systemów informacji i rozrywki (infotainment). Powstały one we współpracy z włoskim projektantem Franco Sbarro i zapewniają pasażerom niezawodną i szybką łączność oraz możliwość odtwarzania multimediów.
Pojazd demonstracyjny Delphi Sbarro F1for3 to trzymiejscowy samochód sportowy inspirowany bolidami Formuły 1. Użytkownicy mogą w nim przetestować samochodowe technologie służące do dostarczania informacji i rozrywki. System potrafi przesyłać sygnał telewizyjny i dane z Internetu do przenośnych urządzeń takich jak tablety albo smartfony. Do sterowania nim służy centralna konsola, za pomocą której zarządza się też podzespołami zapewniającymi komfort i wygodę podróży.
Firma Delphi stara się rozwiązać problemy z zapewnieniem łączności na drodze stosując nowoczesne technologie odbioru sygnału. Należą do nich anteny i sprzęt łączący funkcje odbiorników radiowych, telewizyjnych, GSM i GPS oraz zapewniające usługi takie jak eCall i Car-2-Car. Samochód koncepcyjny ma też system monitorowania ciśnienia w oponach oraz mechanizm otwierania pojazdu bez użycia kluczyka. Pojazd F1for3 obsługuje ponadto standard łączności 4G.
System odbioru sygnału w modelu F1for3 jest składnikiem płaskiego modułu dachowego. Są w nim także umieszczone odbiorniki czujników alarmu, kamery, routera WLAN i systemu zewnętrznego oświetlenia kabiny.
W pojeździe F1for3 zastosowano technologie wykorzystywane w opracowanej przez Delphi rodzinie urządzeń MyFi, służących do zapewnienia komunikacji i rozrywki w pojeździe. Można się do nich podłączyć za pomocą interfejsów Bluetooth, Wi-Fi albo GSM/UMTS. Użytkownicy mają do dyspozycji moduł rozpoznawania mowy, system głośnomówiący i układ przesyłania strumienia audio. W samochodzie demonstracyjnym zainstalowano dotykowy wyświetlacz, czytnik kart SD i złącza USB. Pojazd łączy się z Internetem za pośrednictwem telefonu komórkowego działającego jako modem. Całością zarządza nowy, wielordzeniowy procesor, który znacząco ogranicza ilość zużywanej energii. Jego moc obliczeniowa wystarcza do obsłużenia modułu rozpoznawania mowy.
Nad pojazdem F1for3 pracowali inżynierowie z centrów technicznych firmy Delphi w Illkirch we Francji (cześć mechatroniczna), Bad Salzdetfurth i Norymbergi w Niemczech (systemy informacji, rozrywki i odbioru sygnału) oraz Krakowa (systemy informacji i rozrywki). Dodatkowe informacje na temat samochodu F1for3 znajdziemy na stronie http://delphi.com/sbarro/.
0 komentarzy dodaj komentarz