Od 1 stycznia 2011 r. w klimatyzacji nowo homologowa- nych pojazdów należy stosować czynnik R1234yf. Dotychczasowy R134a może być używany przez pro- ducentów pojazdów ze starą homologacją do 2017 roku.
Warsztaty serwisujące samochodowe układy klimatyzacyjne czeka teraz długi okres równoczesnego występowania na rynku zapotrzebowania na usługi związane z obydwoma czynnikami chłodniczymi. Do tej szczególnej sytuacji przystosować się można, wykorzystując dwie różne stacje obsługi klimatyzacji lub tylko jedną, lecz zdolną obsługiwać przemiennie dwa czynniki.
W odpowiedzi na nowe potrzeby swych potencjalnych klientów firma Texa oferuje obecnie w linii Konfort 700R cztery modele stacji do obsługi samochodowych klimatyzatorów. Trzy z nich, czyli 720R, 760R i 760R BUS, mogą być konfigurowane z czynnikiem R134a albo z R1234yf, przy czym dodatkowy zestaw adaptacyjny umożliwia w dowolnym momencie konwersję urządzenia pracującego z czynnikiem R134a w obsługujące czynnik R1234yf.
Alternatywnym rozwiązaniem jest zakup modelu Konfort 780R, stwarzającego możliwość jednoczesnej pracy z dwoma czynnikami chłodzącymi. Ich zmiany dokonuje się w ciągu 1 minuty, potrzebnej na automatyczne płukanie przewodów z pozostałości poprzednio używanego czynnika. Wyższa w porównaniu z pozostałymi modelami cena tej stacji daje w zamian możliwość płynnego przechodzenia warsztatu do obsługi zwiększającej się liczby aut nowej generacji.
Linia Konfort 700R powstała w laboratorium badań i rozwoju Texa, a jej opracowaniu towarzyszyło uzyskanie aż 8 międzynarodowych patentów, dotyczących m.in.:
Produkcja tych modeli odbywa się na linii montażowej w wysokim stopniu zautomatyzowanej, a także wyposażonej w komputerową kontrolę jakości i niezawodności zarówno poszczególnych podzespołów, jak też skompletowanego z nich całego urządzenia.
We wszystkich modelach zastosowano czytelny nawet z dużej odległości, obrotowy panel kontroli z dwoma manometrami na wyodrębnionej głowicy oraz duży interaktywny wyświetlacz. Czytnik kart SD umożliwia korzystanie z bazy danych pojazdów i dokonywanie automatycznych zapisów danych poszczególnych operacji serwisowych.
Oprogramowanie Texa steruje precyzyjnie, dzięki licznym czujnikom, przebiegiem procesu kontroli i napełniania układu. Nie stwarza problemów nawet w przypadku obsługi bardziej złożonych układów, np. instalowanych w samochodach hybrydowych. Dzięki wymiennemu nośnikowi pamięci (karta SD), seryjnie instalowanemu we wszystkich modelach, możliwe jest podłączenie go do dowolnego komputera klasy PC w celu aktualizacji bazy danych marek i modeli, sprawdzenia i przeanalizowania wszystkich wykonanych cykli serwisowania oraz przeprowadzenia aktualizacji wewnętrznego oprogramowania stacji.
0 komentarzy dodaj komentarz