Koncern FHI (Fuji Heavy Industries) – producent pojazdów marki Subaru – szczyci się stosowanymi w swoich samochodach czynnymi i biernymi mechanizmami ochrony pasażerów. Najnowszy model spod znaku Plejad, Subaru XV, uzyskał najwyższy, pięciogwiazdkowy wynik w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Przedstawiciele FHI podkreślają ponadto aż dziewięćdziesięcioprocentową skuteczność ochrony dzieci zapewnianą przez Subaru XV.
Na uzyskanie wysokiej noty złożyło się kilka czynników. Szkielet nadwozia Subaru XV został zaprojektowany tak, aby pochłaniać i rozpraszać energię uderzenia. Poziom bezpieczeństwa podnoszą też komplet poduszek powietrznych oraz aktywne zagłówki przednich foteli. Do standardowego wyposażenia Subaru XV należą przednie i boczne poduszki kierowcy oraz pasażera, kurtyny powietrzne (przednie i tylne) oraz poduszka powietrzna, która ma za zadanie chronić kolana kierowcy.
W modelu Subaru XV zastosowano mechanizm stałego napędu wszystkich kół (Symmetrical AWD), dynamiczną geometrię zawieszenia (Subaru DC3), system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS) oraz czterokanałowy system ABS z funkcją EBD. Wszystkie te elementy gwarantują, że pojazd szybko i pewnie reaguje na polecenia kierowcy.
Najmłodszy przedstawiciel marki Subaru jest poza tym wyposażony w Inteligentny System Ratunkowy (ISR). W sytuacji awaryjnej automatycznie przekazuje on informacje do działającego bez przerwy centrum monitoringu. Wśród danych znajdują się koordynaty GPS, dzięki którym służby ratunkowe mają ułatwione zadanie w sytuacji, gdy samochód uległ wypadkowi. Dodatkową zaletą systemu ISR jest ochrona przed kradzieżą auta.
0 komentarzy dodaj komentarz