Na tegorocznych targach IAA Ford zaprezentował nową wersję Fiesty z 1,4-litrowym silnikiem Duratec zasilanym gazem i wyposażonym w świece zapłonowe ILTR6H8G firmy NGK. Ten nowy, specjalny typ świecy wykonany z dwóch metali szlachetnych ukaże się na rynku dopiero w grudniu 2009 r. Przy jego projektowaniu uwzględniono, iż gaz spala się w wyższej temperaturze niż benzyna, co nieuchronnie prowadzi do szybszego zużycia materiału standardowych elektrod. Dlatego elektrodę środkową zakończono stożkiem ze stopu irydu, a elektrodę boczną pokryto platyną. Wymagane napięcie zapłonu jest przy zasilaniu gazowym o kilka tysięcy woltów większe niż w przypadku benzyny, więc dla uniknięcia przeciążenia cewek zapłonowych irydowa elektroda środkowa ma średnicę zaledwie 0,6 mm. Poprawiono też odprowadzanie ciepła, by utrzymać temperaturę pracy poniżej krytycznego poziomu 1050oC.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz