Na tegorocznych targach IAA Ford zaprezentował nową wersję Fiesty z 1,4-litrowym silnikiem Duratec zasilanym gazem i wyposażonym w świece zapłonowe ILTR6H8G firmy NGK. Ten nowy, specjalny typ świecy wykonany z dwóch metali szlachetnych ukaże się na rynku dopiero w grudniu 2009 r. Przy jego projektowaniu uwzględniono, iż gaz spala się w wyższej temperaturze niż benzyna, co nieuchronnie prowadzi do szybszego zużycia materiału standardowych elektrod. Dlatego elektrodę środkową zakończono stożkiem ze stopu irydu, a elektrodę boczną pokryto platyną. Wymagane napięcie zapłonu jest przy zasilaniu gazowym o kilka tysięcy woltów większe niż w przypadku benzyny, więc dla uniknięcia przeciążenia cewek zapłonowych irydowa elektroda środkowa ma średnicę zaledwie 0,6 mm. Poprawiono też odprowadzanie ciepła, by utrzymać temperaturę pracy poniżej krytycznego poziomu 1050oC.
0 komentarzy dodaj komentarz