strona główna Wydarzenia SKF dołącza do sponsorów zespołu RMF Caroline Team
2011-12-25, ostatnia aktualizacja 2011-12-25 21:24

SKF dołącza do sponsorów zespołu RMF Caroline Team

Imperial Toyota

Imperial Toyota

Koncern SKF zostanie jednym ze sponsorów zespołu RMF Caroline Team, w którym jako kierowcy startują Adam Małysz (wraz z pilotem Rafałem Martonem) oraz Albert Gryszczuk, pilotowany przez Michała Krawczyka. Już 1 stycznia 2012 roku rozpocznie się Rajd Dakar – pierwsza impreza, podczas której SKF będzie wspomagać RMF Caroline Team.

Najbliższy Rajd Dakar wystartuje w argentyńskim Mer del Plata, a zakończy się po dwóch tygodniach, 15 stycznia 2012 roku, w stolicy Peru – Limie. Trasa wyścigu przebiega przez Argentynę, Chile i Peru. Zawodnicy przejadą ponad 9 tysięcy kilometrów, a na trasie zmierzą się z piaskami pustyni, kamienistymi odcinkami drogi oraz z Andami – tam czekają ich mrozy, silne wiatry, a nawet śnieg.

Na starcie pierwszego odcinka specjalnego stawią się dwie załogi w samochodach Mitsubishi Pajero – Adam Małysz z Rafałem Martonem i Albert Gryszczuk z Michałem Krawczykiem. Dołączą do nich quady Łukasza Łaskawca i Macieja Albinowskiego. Polską grupę na rajdzie uzupełni trzyosobowa załoga Unimoga: Robert Szustkowski, Robert Szustkowski junior i Jarosław Kazberuk.

SKF pomaga podczas Rajdu Dakar nie tylko polskim zespołom. Firma sponsoruje też dwie załogi południowoafrykańskiego teamu Imperial Toyota. Jego pojazdami jeżdżą: zwycięzca Rajdu Dakar 2009 Giniel de Villiers pilotowany przez Dirka von Zitzewitza oraz Duncan Vos wraz z Robem Howie.

Historia Rajdu Dakar (początkowo: Rajdu Paryż – Dakar) zaczęła się w 1979 roku. Trasa wyścigu wiodła wówczas z Paryża do Dakaru. W 1987 wystartowały w nim dwie pierwsze polskie załogi (w samochodach Jelcz S 442 z napędem 4x4).

Później trasa rajdu była wielokrotnie zmieniana – w 1992 roku kierowcy zakończyli zmagania dopiero w RPA. Impreza zmieniła przy okazji nazwę na „Paryż – Le Cap”. W 1994 roku rywalizacja odbyła się na trasie Paryż – Dakar – Paryż, a rok później droga wiodła z Grenady do Dakaru. W 2009 roku wyścig opuścił Europę i Afrykę. Kierowcy ścigali się w Ameryce Południowej, jadąc z Buenos Aires do Valaparaiso i z powrotem. Kolejne edycje również zaczynały się i kończyły w stolicy Argentyny.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2