strona główna Wydarzenia Fleet Market 2011: nie tylko premiery
2011-12-09, ostatnia aktualizacja 2011-12-09 13:24

Fleet Market 2011: nie tylko premiery

Fleet Market 2011: nie tylko premiery

Fleet Market 2011: nie tylko premiery

Podczas III Ogólnopolskich Targów Branży Flotowej Fleet Market 2011 odbyło się kilka wykładów i debata poświęcona przyszłości motoryzacji.

Ogólnopolskie Targi Branży Flotowej Fleet Market 2011 odbyły się 29 listopada w warszawskim Centrum Expo XXI. Imprezie towarzyszyły nie tylko premiery samochodowe (których było w tym roku aż dwanaście), ale i seria wykładów oraz debata na temat przyszłości motoryzacji.

Pierwszy wykład prowadził młodszy inspektor Wojciech Pasieczny z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Słuchacze dowiedzieli się kto, w jaki sposób i w jakich okolicznościach może w Polsce zatrzymywać kierujących pojazdami i jakie uprawnienia do kontrolowania i zatrzymywania pojazdów mają poszczególne służby mundurowe.

Kolejny wykład poprowadziła Dorota Walerjan – doradca podatkowy w kancelarii Hogan Lovells, która mówiła o prawnych i podatkowych konsekwencjach oddania pracownikowi do używania prywatnego samochodu służbowego. Trzecim prelegentem był Jurandowi Filipczyk – dyrektor zarządzający Centrum Technicznego Grupy Masterlease. Omawiał on temat sprzedaży samochodów pokontraktowych.

Następnie głos zabrał Jakub Faryś – Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, który wygłosił referat zatytułowany „Możliwe zmiany aktów prawnych i ich potencjalny wpływ na rynek flotowy w 2012 roku, z uwzględnieniem ustawy o podatku VAT”. Później Piotr Pecko – kierownik ds. kluczowych klientów firmy PC Net Service Stocerz - poprowadził wykład dotyczący nowoczesnych systemów teleinformatycznych dla potrzeb zarządców flot transportowych.

Po wykładzie Piotra Pecko rozpoczął się drugi blok tematyczny, poświęcony tematyce ekologiczno-ekonomicznej. Szczególny nacisk położono na samochody elektryczne. Piotr Włodarczyk – dyrektor handlowy w firmie Eurotax Glass’s Polska – poruszył zagadnienia całkowitych kosztów użytkowania takich pojazdów oraz ich wartości. Następny prelegent – Jan Żylewicz – przedstawił pokrótce historię i ewolucję aut elektrycznych. Później zaczęła się debata pod hasłem: „Ekologiczne napędy a Polska rzeczywistość podatkowa”. Poprowadził ją Wojciech Drzewiecki z firmy SAMAR, a wypowiadało się 12 ekspertów – między innymi osoby znane z wcześniejszych wykładów.

Organizatorzy omawiali sprawy takie jak przyszłość jednostek napędowych (do jakich napędów będzie należała przyszłość motoryzacji – silników spalinowych i downsizingu, hybryd, ogniw paliwowych, aut elektrycznych lub zasilanych gazem) oraz jaki napęd jest opłacalny w polskich warunkach (na czym zaoszczędzimy, a do czego dołożymy pieniądze)? Czy polskim firmom opłaca się inwestować w technologie proekologiczne? Nie zapomniano wreszcie o prawnej stronie działań ekologicznych – czy jest sens podejmować je bez dostatecznych rozwiązań w polskich przepisach?



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2