Związek Rzemiosła Polskiego oraz BDKM Grupa Doradcza zorganizowali w warszawskim hotelu Polonia pierwszą konferencję prasową związaną z projektem „Innowacje – to proste!”. Podczas spotkania, które odbyło się 26 września, mówiono o barierach napotykanych przez małe przedsiębiorstwa w trakcie wprowadzania innowacji.
Jerzy Bartnik – prezes Związku Rzemiosła Polskiego – stwierdził, że małe firmy wciąż obawiają się innowacji, rozumiejąc pod tym pojęciem głównie nowoczesne, kosztowne technologie. Te kojarzą im się z dużymi wydatkami, współpracą z instytucjami naukowymi i dużym ryzykiem finansowym – a to wcale nie zachęca do wprowadzania nowinek w firmie. Tymczasem innowacje to także nowoczesna organizacja pracy, zarządzanie i marketing.
Mikroprzedsiębiorstwa czasami w ogóle nie zdają sobie sprawy z faktu, że już wprowadzają innowacje. Z tego też powodu uzyskanie danych na temat wdrażania nowinek bywa trudne lub wręcz niemożliwe. Ważne jest więc przeprowadzenie badań na temat unowocześniania małych przedsiębiorstw – ich wyniki posłużą zarówno instytucjom publicznym, jak i organizacjom wspomagającym firmy z sektora MŚP. Taka analiza zostanie opublikowana na początku października na stronie internetowej projektu „Innowacje – to proste!”.
Projekt „Innowacje-to proste” jest prowadzony od początku czerwca przez Związek Rzemiosła Polskiego oraz BDKM Grupę Doradczą. Inicjatywa jest finansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, a ma zaradzić niskiemu poziomowi innowacyjności technologicznej, organizacyjnej oraz marketingowej w małych przedsiębiorstwach. Na początek ZRP i BDKM Grupa Doradcza zaplanowały badania innowacyjności małych firm. Po przeanalizowaniu ich wyników odbędą się szkolenia dla właścicieli i personelu mikroprzedsiębiorstw.
0 komentarzy dodaj komentarz