strona główna Wydarzenia Starter o wakacyjnych awariach
2011-09-02, ostatnia aktualizacja 2011-09-02 00:49

Starter o wakacyjnych awariach

Starter o wakacyjnych awariach

Starter o wakacyjnych awariach

Firma Starter, świadcząca usługi drogowe typu assistance, pokusiła się o sporządzenie statystyk na temat awarii, z którymi podczas tegorocznych wakacji zmagali się polscy kierowcy.

Między 1 czerwca a 29 sierpnia 2011 roku mechanicy Startera byli wzywani niemal 9 tysięcy razy. Najczęstsze awarie pojazdów były związane z silnikiem – dotyczyło ich 23% zgłoszeń. Pełny ranking usterek wygląda następująco:

  • silnik – 23% zgłoszeń;
  • akumulator – 15% zgłoszeń;
  • koła – 9% zgłoszeń;
  • napęd, skrzynia biegów – 8% zgłoszeń;
  • kluczyki, zamki, alarm – 7% zgłoszeń;
  • instalacja elektryczna – 6% zgłoszeń;
  • alternator /prądnica – 4% zgłoszeń;
  • ogrzewanie/chłodzenie – 4% zgłoszeń;
  • układ hamulcowy – 4% zgłoszeń;
  • układ paliwowy – 4% zgłoszeń;
  • diesel, układ wtryskowy – 3% zgłoszeń;
  • inne – 13% zgłoszeń.

Starter oferuje kierowcom indywidualnym dwa pakiety – Starter Assistance Classic za 99 złotych rocznie (pomoc w Polsce) oraz Starter Assistance Comfort za 199 złotych (pomoc w całej Europie). Pierwszy wariant obejmuje udzielanie pomocy tyle razy w ciągu roku, ile będzie potrzebna oraz naprawę samochodu na drodze (a jeśli jest to niemożliwe – holowanie pojazdu do miejsca zamieszkania i mechanika bez limitu kilometrów w Polsce) przy braku ograniczeń wieku dla samochodu.

Nabywcy pakietu Comfort poza usługami w wersji Classic mogą liczyć na pomoc w całej Europie. Dodatkowe udogodnienia to samochód zastępczy oraz pokrycie kosztów odbioru samochodu z warsztatu lub wynajęcia kierowcy, który dostarczy naprawione auto pod wskazany adres.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2