Produkowane przez firmę Goodyear opony Eagle F1 Asymmetric 2 będą standardowo montowane w nowym, czterodrzwiowym sportowym coupe CLS spółki Mercedes-Benz.
Gumy zaprojektowano we współpracy z wieloma wytwórcami samochodów wysokiej klasy. Goodyear liczy na to, że model Eagle F1 Asymmetric 2 trafi na wyposażenie co najmniej trzydziestu aut. Maszyna CLS jest pierwszym z nich.
Nowa opona zadebiutowała kilka tygodni temu – auto Mercedesa prezentowało jej osiągi na hiszpańskim torze Monteblanco. Dla maszyn CLS będą dostarczane gumy w rozmiarze 255/40R18. Poprzedni model F1 Asymmetric trafił na wyposażenie pojazdów takich jak Ferrari California, Porsche Cayman, Boxster i Panamera, Mercedes-Benz (klasa E) oraz Audi (A7 i A8).
Opony Eagle F1 Asymmetric 2 zbadała w grudniu 2010 roku niezależna organizacja TÜV SÜD Automotive. Testy przeprowadzone na torach we Francji i w Niemczech wykazały, że gumy uzyskują drogę hamowania o trzy metry krótszą niż średnia wartość otrzymywana w przypadku opon konkurencji. Kiedy Eagle F1 Asymmetric 2 już się zatrzymywała, porównywane gumy toczyły się wciąż ze średnią prędkością 22 kilometrów na godzinę.
Testy organizacji TÜV SÜD potwierdziły też, że Eagle F1 Asymmetric 2 zapewnia najmniejsze w swojej klasie opory toczenia. Ten parametr jest istotny dla ograniczenia emisji dwutlenku węgla.
0 komentarzy dodaj komentarz