Zenon Majkut, Wimad spółka jawna
Targi te stały się europejskim centrum innowacji w rozwiązaniach technicznych związanych z kołami samochodów, czyli z ich montażem i demontażem, wyważaniem, a także z geometrią. Nie gorzej reprezentowane są tam i inne motoryzacyjne specjalności. Tam wystawiają się wszystkie ważniejsze światowe firmy w tym się specjalizujące, nie tylko włoskie, niemieckie, hiszpańskie, lecz również amerykańskie i dalekowschodnie. Można dzięki temu mieć niemal pewność, że tegoroczne targowe eksponaty szybko upowszechnią się na branżowych rynkach.
Międzynarodowy charakter tych targów uwidacznia się też w narodowościowym składzie zwiedzających. Dominują oczywiście Włosi, lecz wielu spotyka się Niemców, Anglików, Francuzów i nawet Polaków. Wśród targowej publiczności coraz bardziej widoczne są grupowe wizyty profesjonalistów z różnych europejskich krajów, organizowane dla swych klientów przez koncerny oponiarskie i olejowe. Podobne wycieczki, stanowiące nagrody za efekty dotychczasowej współpracy, fundują też wielcy dostawcy sprzętu warsztatowego, na przykład producenci kabin lakierniczych.
Największym zainteresowaniem cieszyły się targowe nowości znanych już producentów
Pod względem estetyki całej powierzchni wystawowej i poszczególnych stoisk targi bolońskie nie mają, moim zdaniem, równych sobie w Europie. Zamiast mniej lub bardziej standardowej zabudowy widzi się tutaj wiele oryginalnych projektów, przygotowanych bardzo starannie i specjalnie na tę właśnie okazję, z prawdziwie włoskim smakiem i polotem.
W trakcie targów Autopromotec, oprócz klasycznych ekspozycji na stoiskach, odbywają się też, przeważnie wieczorami, liczne firmowe spotkania biznesowo-towarzyskie na terenie bardzo skądinąd atrakcyjnego miasta Bolonii.
Poprzednia edycja tej cyklicznej imprezy odbywała się pod znakiem światowego kryzysu. Tym razem w targowej atmosferze wyczuwało się już ulgę i radość z jego przezwyciężenia, wyraźny optymizm, lecz jeszcze nieprzekładający się na konkretne przyszłościowe plany.
Na zdjęciach poniżej: Rurowe konstrukcje dekoracyjne ujednolicały całą ekspozycję bez szkody dla tożsamości poszczególnych stoisk. W infrastrukturę tę wpisywały się pięknie również projekty bardzo indywidualne
Barbara Masłowska, Texa Poland sp. z o.o.
Autopromotec rozwija się stale. W tym roku targi te obejrzało ponad 100 000 osób. W większości byli to Włosi, ale istotny wzrost w stosunku do poprzednich edycji odnotowano wśród gości zagranicznych. Trzeba tu też z satysfakcją wspomnieć o licznym wśród zwiedzających udziale przedstawicieli polskich firm specjalizujących się w sprzedaży wyposażenia warsztatowego.
Jeśli chodzi o wystawców, to w dziedzinie wyposażenia warsztatowego impreza ta zaczyna wysuwać się na czołową pozycję w Europie, kreując trendy technicznego rozwoju na najbliższe lata. Z tego powodu zwiedzający skupiali swoją uwagę głównie na stoiskach znanych i renomowanych firm, do których zalicza się również Texa. Myślę, że to dobrze wróży całej aftermarketowej branży, ponieważ świadczy o tym, iż właściciele i pracownicy samochodowych warsztatów coraz częściej szukają produktów innowacyjnych o wysokiej jakości.
Organizatorzy zadbali jednak o równą dla wszystkich łatwość kontaktów wystawców z ich potencjalnymi klientami i tak rozplanowali całą ekspozycję, by powstały w niej optymalne „trasy towarowe”, dostosowane pod względem prezentowanych ofert do zróżnicowanych zainteresowań zawodowych. Pozwoliło to zwiedzającym na łatwiejszą aktualizację swej profesjonalnej wiedzy i umiejętności oraz szybsze poznawanie nowych możliwości biznesowych.
Za bardzo udane trzeba też uznać towarzyszące targom liczne imprezy i wydarzenia dodatkowe. Na przykład, znaczny sukces odniosła inicjatywa AutopromotecEDU, czyli cały program konferencji i seminariów tematycznych dotyczących napraw samochodowych. Dobrym pomysłem okazał się Autopromotec Industrial Vehicles Service – projekt poświęcony transportowi ciężkiemu, usprawniający odnajdywanie przez zainteresowanych gości stoisk wystawców sprzętu warsztatowego, podzespołów i części zamiennych do tego typu pojazdów.
Również media nie pozostały obojętne na doskonałe wyniki uzyskane przez tę imprezę, znacznie lepiej niż dawniej postrzeganą w radio, telewizji oraz Internecie dzięki licznej obecności dziennikarzy prasy specjalistycznej i ogólnej.
Z tych wszystkich wymienionych tu powodów Texa uznała Autopromotec za najlepsze miejsce do zaprezentowania swych firmowych nowości, wśród nich: nowego flagowego produktu, czyli wielofunkcyjnego urządzenia Axone 4, miniaturowego testera diagnostycznego Navigator Nano, diagnoskopu dla serwisów ogumienia Nano Service, przyrządu pomiarowego Twinprobe oraz analizatorów spalin Opabox i Gasbox w zmodyfikowanej formie.
Na zdjęciach poniżej: Firma TEXA uważa targi Autopromotec za najlepszą możliwość prezentowania swoich technicznych i rynkowych nowości
0 komentarzy dodaj komentarz