Od wielu lat Shell współpracuje z grupą Volkswagen przy realizacji różnego rodzaju projektów. Inżynierowie i eksperci techniczni obu firm korzystają ze wspólnych doświadczeń, by rozwijać innowacyjne technologie, które są wykorzystywane zarówno w sportach motorowych, jak i w zakresie seryjnej produkcji silników samochodowych. Skuteczność oraz wytrzymałość olejów są testowane w ekstremalnych warunkach i muszą spełniać rygorystyczne normy.
W 2006 roku Volkswagen zdecydował się powierzyć firmie Shell dostarczanie olejów do pierwszego zalania silników produkowanych w Salzgitter, jednej z największych w Europie fabryk silników tego koncernu, która zapewnia ponad 1/3 całkowitej produkcji grupy. Umowa dotyczy wszystkich marek produkowanych przez VW: Audi, Seat, Skoda i VW. W konsekwencji Shell dostarcza ponad 3,5 miliona litrów oleju rocznie do pierwszego zalania silników. W fabryce w Salzgitter produkuje się 7 000 silników dziennie, co w skali roku daje 1,5 miliona egzemplarzy, ponad 370 wariantów silników benzynowych i wysokoprężnych. To właśnie w tej fabryce produkowany jest silnik Volkswagena 1.4 TSI, uznawany za jeden z najlepszych silników na świecie. Tym samym, co 13 sekund z taśmy produkcyjnej w niemieckim Saltzgitter zjeżdża silnik zalany olejem Shell Helix!
Partnerstwo pomiędzy koncernami to także współpraca m.in z fabryką Skody w Mlada Boleslav w Czechach, na mocy której w 2008 roku Shell dostarczył 420 tysięcy litrów olejów i smarów, a tylko do maja 2009 roku blisko 300 tysięcy litrów.
Przykłady ścisłej widoczne są również na rodzimym rynku. Tylko do końca kwietnia 2009 roku, 700 000 litrów olejów i środków smarnych marki Shell trafiło do fabryki VW w Polkowicach.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz