Przedstawiciele europejskiego oddziału koncernu Denso przypominają o kilku elementach decydujących o tym, czy wycieraczki są dobre, czy złe. Przede wszystkim istotna jest liczba punktów docisku pióra: gdy jest ich sześć lub osiem, powierzchnia kontaktu z szybą jest maksymalna, a wycieraczka pracuje najwydajniej.
Nieobojętny jest materiał, z którego wykonano pióro. Syntetyczna guma lub materiały kompozytowe są mniej trwałe i szybciej ulegają zużyciu. Guma naturalna to ideał: jest mocna, elastyczna i ma dużą żywotność. Pióro syntetyczne może być wprawdzie tańsze, ale na dłuższą metę okazuje się nieopłacalne: nabywca elementu z piórem z gumy naturalnej używa go całe lata, a syntetyki trzeba często wymieniać.
Szkielet wycieraczki powinien być wykonany z wytrzymałego metalu, a nie z plastiku. Stale oświetlane tworzywa sztuczne szybko się degradują i niszczą. Należy też zwrócić uwagę na grubość szkieletu – cienkie elementy kiepsko dociskają pióra do szyb.
Firma Denso sprzedaje na rynku wtórnym wycieraczki szkieletowe, płaskie oraz najnowsze – hybrydowe. W katalogu przedsiębiorstwa znajdują się wycieraczki profilowane, wycieraczki dopasowane, wycieraczki ze spojlerem oraz podzespoły ułatwiające montaż (między innymi systemy bagnetowe, haczykowe lub śrubowe).
0 komentarzy dodaj komentarz