Przy rocznym przebiegu wynoszącym 240 tys. km i zalecanej wymianie filtra co 80 tys. km przeciętny samochód ciężarowy wymaga wykonania tego rodzaju obsługi co najmniej 3 razy w roku.
Niezależnie od tego, jak ostrożnie będziemy nalewać paliwo – brud, woda i rdza zawsze znajdą drogę do silnika. Precyzyjne elementy silników Diesla są szczególnie wrażliwe na ciekłe lub stałe zanieczyszczenia paliwa. W nowoczesnych konstrukcjach, w których ciśnienie wtrysku sięga 2000 barów, a tolerancje wtryskiwaczy są mierzone w mikronach, nawet niewielka ilość wody może powodować poważne problemy. Zaczynają się one zwykle od mikroskopijnych uszkodzeń powierzchni, powiększających się później na skutek przepływu cieczy pod wysokim ciśnieniem, aż w końcu dochodzi do znacznego zużycia pomp i wtryskiwaczy. Zapobiec może temu tylko skuteczna filtracja paliwa.
Firma Delphi opracowała według opatentowanej technologii szereg wysokowydajnych filtrów paliwa przeznaczonych dla pojazdów z segmentu „heavy duty”, czyli samochodów ciężarowych i autobusów popularnych marek, takich jak: Mercedes, Iveco, Renault i Volvo. Zapewniają one niemal 100% skuteczności filtracji, oddzielając wodę i cząsteczki stałe o średnicy ponad 10 mikronów. Filtr jest wykonany ze specjalnej mieszanki celulozy o wysokiej jakości z żywicami, poddanej następnie specjalnej obróbce chemicznej. Jest w stanie usuwać zarówno wodę zawieszoną w paliwie, jak i emulsję wody i paliwa, co eliminuje zwilżanie metalowych powierzchni. Element filtrujący jest karbowany, dzięki czemu większa jest jego robocza powierzchnia, a zatem i wydajność.
Filtry Delphi Common Rail Diesel do samochodów osobowych i lekkich dostawczych (z lewej) oraz filtry Delphi Heavy Duty Diesel do ciężkich pojazdów użytkowych |
W ofercie filtrów Delphi znajdują się również produkty przeznaczone do najpopularniejszych samochodów osobowych i lekkich dostawczych, między innymi do marek: Ford, Renault, Jaguar, Peugeot, Citroën, Mercedes, Kia, Ssangyong i Hyundai. Ostatnio firma Delphi poszerzyła swoją ofertę, dołączając do niej 29 nowych filtrów wykonanych według specyfikacji dla wyposażenia fabrycznego najnowszych silników Diesla w popularnych modelach: Fiata, Opla, Renaulta, VW, Seata, Audi i Hondy. Łącznie oferta Delphi obejmuje 161 rodzajów filtrów i może być stosowana do serwisowania 96% europejskiego parku samochodowego.
Filtry Delphi do silników Diesla z systemem common rail są wyposażone w wysokowydajny wkład warstwowy oraz w opatentowany system sterowania przepływem paliwa, zapewniający niezakłóconą pracę silnika, a także w opatentowany zawór zapewniający cyrkulację ciepłego paliwa, co ułatwia rozruch silnika. Produkty te spełniają standardy ISO (ISO19438) w kwestii trwałości, oddzielania wody i skuteczności usuwania cząsteczek stałych. Mogą być wymieniane nawet co 120 000 km.
Woda w tych filtrach jest oddzielana od paliwa zanim wniknie w strukturę medium filtracyjnego dzięki jego odpychającym (antyadhezyjnym) właściwościom. Ta technologia pozwala odfiltrowywać do 80% wody zawartej w paliwie przy zastosowaniu medium przepuszczającego cząstki o średnicy 5 µm i do 95% - przy medium przepuszczającym cząstki o średnicy 2 µm. Obudowy filtrów są pokryte materiałem o nazwie Galman, którego odporność na korozję w rozpylonej solance wynosi od 72 do 400 godzin według testu zgodnego z normą ISO9227.
0 komentarzy dodaj komentarz