W przypadku wymiany akumulatora na nowy trzeba zadbać, aby był on wykonany w odpowiedniej technologii. W przeciwnym razie jego wydajność okaże się w znacznym stopniu ograniczona.
Obecnie poza tradycyjnym akumulatorem ołowiowo-kwasowym SLI, do którego zadań należy dostarczenie energii na potrzeby rozruchu (Starting), oświetlenia (Lighting) i zapłonu (Ignition), najczęściej spotykanymi technologiami są AGM (Absorbent Glass Mat) oraz EFB (Enhanced Flooded Battery).
Typ pojazdu i ilość energii potrzebnej do zasilania funkcji rozruchu oraz odbiorników określają wymaganą technologię: AGM, EFB czy SLI. Ważne jest, by nowy akumulator wykonany był w podobnej lub wyższej technologii. Nie można zamontować konwencjonalnego akumulatora w pojeździe z systemem start-stop, ponieważ spowodowałoby to problemy podczas użytkowania pojazdu.
Akumulator AGM do pojazdów xEV
Akumulator AGM stanowi właściwy wybór również do pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Według prognoz ekspertów do 2030 r. ponad 50% wszystkich rejestracji pojazdów w Europie będą stanowić pojazdy elektryczne i hybrydowe (xEV). Jest przystosowany do montażu w pojazdach hybrydowych oraz w pełni elektrycznych. Dobrze współpracuje z akumulatorem wysokonapięciowym pojazdu elektrycznego.
W autach elektrycznych dzięki akumulatorowi 12 V można na przykład otworzyć i zamknąć centralny zamek. Podczas jazdy zapewnia on poprawne działanie świateł, układu hamulcowego i kierowniczego, szczególnie w sytuacji, gdy instalacja wysokonapięciowa nagle zawiedzie i pojazd będzie musiał zostać bezpiecznie zatrzymany.
Dlatego w pojazdach elektrycznych niezbędne są niezawodne akumulatory 12 V, wytrzymujące stałe cykle ładowania i rozładowywania. Akumulatory AGM marki VARTA są przeznaczone do pojazdów elektrycznych oraz spełniają wymagania producentów OE.
0 komentarzy dodaj komentarz