Fot. NTN-SNR
Zdarza się, że do warsztatu trafiają pojazdy z całkowicie zużytymi łożyskami lub problemami z układem jezdnym
Klienci warsztatów różnie opisują niepokojące dźwięki wydawane przez ich auta, a doświadczeni mechanicy biorą pod uwagę szereg powodów tego stanu, w tym te, które są związane z kondycją samochodowych zawieszeń. Kierowcy zazwyczaj nie zauważają postępującego procesu zużywania się tego układu, ponieważ z czasem przyzwyczajają się do zmian w prowadzeniu pojazdu. Natomiast właściwą oceną jego stanu powinien się zająć mechanik i wykryć wszelkie inne usterki tego ważnego układu.
Na naszym portalu oraz tegorocznych wydaniach miesięcznika Autonaprawa ukazało się sporo publikcji, które zostały poświęcone tematom związanym z diagnostyka i naprawą zawieszeń:
- Kontrola stanu amortyzatorów - Eksperci ZF Aftermarket radzą, kiedy należy je wymienić i jak prawidłowo zamontować
- Mały wymiar, duże znaczenie: Łożysko zawieszenia - informacja prasowa firmy NTN-SNR
- Zawieszenie pojazdu, luzy w elementach i ich wpływ na geometrię - Marek Matejkowski, Dział Wsparcia Technicznego i Szkoleń Schaeffler Polska
- Wytrzymałe wahacze Moog - Technologia Hybrid Core - Jerzy Dziamski, Ekspert Garage Gurus Moog
- Kontrola układu zawieszenia - Andrzej Chmielewski, Specjalista ds. Produktowo-Technicznych KYB Europe Oddział w Polsce
- Wymiana łożyska tylnego koła - Jeep Grand Cherokee WK - Opracowanie na podstawie materiałów prasowych febi
- Zamknięty układ zawieszenia pneumatycznego - Bartosz Sieradzki, CEEU Area Mangaer Arnott
- Czym różnią się amortyzatory B4 /B6 /B8? - Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny IHR Warszawa, przedstawiciel marki Bilstein w Polsce
- Obsługa ściągacza tulei Tedgum TED31041 - Usprawnić pracę w warsztacie - Krzysztof Staniszewski, firma Tedgum