W grójeckim Centrum Badań i Rozwoju Faurecia, należącym do Grupy Forvia, zaprojektowano pierwszy prototyp gotowego siedzenia dla Volkswagena ID. Buzz. W tym roku projekt został oddany do produkcji.
Autorem projektu jest zespół inżynierów pracujących w dziale odpowiedzialnym za konstruowanie prototypów. Prototypownia w Grójcu to pierwsza tego typu komórka działająca w Polsce w ramach Grupy Forvia. VW ID. Buzz to koncepcja całkowicie elektrycznego i multifunkcjonalnego pojazdu, który jest powrotem do przyszłości kultowego Volkswagena „ogórka” – motoryzacyjnej ikony drugiej połowy XX wieku. Seryjna produkcja modelu ID. Buzz ruszyła w czerwcu, a model będzie dostępny dla klientów jesienią tego roku. Pojazd oferuje wszystko to, co czyni życie łatwiejszym: nowoczesny komfort, zupełnie nowy design wnętrza, zmienną konfigurację siedzeń, a także tryb autonomicznej jazdy, która pozwala kierowcy zamienić się w pasażera.
Obecnie w jednym z zakładówe Faurecii w Czechach rozpoczęto seryjną produkcję siedzeń przeznaczonych dla auta przyszłości. W 2020 roku zakończyły się również prace nad prototypem podwójnego fotela, które nadzorowane były przez pracowników R&D w Grójcu.
W trakcie pracy nad Volkswagen ID. Buzz, Forvia stanęła przed ogromnym wyzwaniem, jakim było zaprojektowanie foteli z wizjonerskim designem. Oznaczało to, że wnętrze, a zatem i fotele pojazdu powinny łączyć funkcje kompaktowości oraz cechować się wszechstronnością przy równoczesnym zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych.
Cała koncepcja wnętrza samochodu została zaprojektowana tak, aby fotel, który ma funkcję i możliwości wygodnego składania, pozwalał wygospodarować przestrzeń o różnorodnym stopniu indywidualnego skonfigurowania, np. do pełnej wersji cargo, która umożliwiałaby przewożenie dwóch euro palet. Takie rozwiązanie znacznie ułatwia uzyskanie przestrzeni celem ewentualnego załadunku wielkogabarytowego.
W projekcie, do poszycia foteli, całkowicie zrezygnowano z zastosowania skór zwierzęcych. Zastąpiono je materiałami pochodzącymi z recyklingu, co pozwoliło na harmonijne połączenie zrównoważonego rozwoju i komfortu jazdy.
0 komentarzy dodaj komentarz