Wszystkie części wyprodukowane przez Delphi Technologies są zgodne z globalnymi wymaganiami technicznymi, bez względu na to, czy są przeznaczone dla producentów OE czy klientów rynku części zamiennych.
W ramach zaangażowania w utrzymanie zgodności z OE każdej wyprodukowanej części firma Delphi Technologies przeprowadziła ostatnio testy jakościowe swoich elementów układu kierowniczego i zawieszenia, porównując je z oryginalnym wyposażeniem OE oraz częściami kluczowych konkurentów z Europy.
Testy mierzące moment obrotowy, płynność ruchu, wytrzymałość oraz zwartość zostały przeprowadzone na sworzniach kulowych oraz stabilizatorach. Wyniki pokazały, że części Delphi Technologies spełniają wymagania OE lub pozostają w zakresie tolerancji, podczas gdy wyniki konkurentów były różne.
Test oporu kuli i momentu zrywającego
Test oporu kuli mierzy siłę wymaganą do obracania sworznia kulowego w panewce sworznia i weryfikuje płynność ruchu przegubu układu kierowniczego. Test zrywający mierzy siłę potrzebną do poruszenia sworznia kulowego przy obracaniu kierownicy. Części Delphi Technologies dorównały częściom OE w obu testach momentu obrotowego. Wyniki konkurencji plasowały się na poziomie od poniżej akceptowalnego zakresu po czterokrotnie wyższy moment obrotowy od wymaganego. Przy wyższych wartościach momentu niż w OE kierownica może się wydawać ciężka i trudna w wyprostowaniu po zakręcie, przez co pojazd staje się nieprzewidywalny. Jeśli moment będzie niższy niż w OE, kierownica może się wydawać luźna i niestabilna.
Test wypychania przegubu kulowego
Mierzy siłę potrzebną do wypchnięcia/usunięcia sworznia kulowego z jego korpusu. Są to ważne testy bezpieczeństwa, które zapewniają, że element będzie w stanie znosić siły oddziałujące na zawieszenie pojazdu w warunkach rzeczywistej eksploatacji. Jeśli siła wymagana do wypchnięcia sworznia kulowego z jego korpusu jest poniżej wymagań OE, istnieje ryzyko awarii przegubu. Delphi Technologies mieści się w tym jednym procencie wymaganej tolerancji.
Test ruchu kątowego sworznia kulowego
Jeśli ruch kątowy czopa kulowego jest niższy niż w specyfikacji OE, może on ograniczać ruchliwość kierownicy lub zawieszenia, powodując nadmierne naprężenia w komponentach innych układów i prowadząc do przedwczesnych awarii. W tym teście Delphi Technologies było zgodne ze specyfikacjami OE.
Test wyrwania sworznia kulowego
Mierzy siłę potrzebną do wyciągnięcia sworznia kulowego z jego korpusu. Jeśli siła wymagana do wypchnięcia czopa kulowego jest poniżej wymagań OE, istnieje ryzyko awarii przegubu w czasie zwykłego użytkowania pojazdu. Awaria taka prowadzi do utraty panowania, ponieważ piasta nie byłaby już przymocowana do wahacza zawieszenia. Podobnie jak w innych testach, Delphi Technologies zmieściło się w jednym procencie wymaganym przez specyfikację OE.
Test wytrzymałości na rozciąganie stabilizatora
Sprawdza korpus sworznia oraz siłę spawów poprzez oddziaływanie siłą na środek korpusu aż do momentu jego pęknięcia. Złamanie nie powinno wystąpić w punktach łączenia belki z obudową. Jeśli wytrzymałość na rozciąganie stabilizatora jest poniżej OE, istnieje ryzyko przedwczesnej awarii, której rezultatem będzie niestabilność pojazdu i odgłosy stukania przy jego prowadzeniu. Dzięki procesowi spawania i parametrom materiałów Delphi stabilizator spełnił wymagania OE.
Test elementów metalowo-gumowych
Potwierdza integralność wykorzystanego procesu projektowania i produkcji części. Po 220 000 cykli testowych tuleja Delphi Technologies pozostała nienaruszona, z drobnymi pęknięciami gumy. Dla porównania, u jednego z konkurentów doszło do całkowitej awarii po mniej niż 30 000 cykli. Mogłoby to doprowadzić do awarii komponentu, w którym została ona zamontowana.
Inżynierowie Delphi Technologies przeprowadzają również analizę wymiarową, aby zapewnić zgodność geometryczną pomiędzy OE oraz produktem zamiennym, a także rygorystyczną analizę składu chemicznego i właściwości mechanicznych zastosowanych materiałów. Dalsze badania są wykonywane w trakcie procesu produkcyjnego, w tym kontrole materiału i wymiarów, wykrywanie pęknięć i testy na korozję.
Wszystkie produkty przeznaczone dla producentów OE i na rynek części zamiennych przechodzą ten sam rygorystyczny proces produkcyjny, obejmujący weryfikację części produkcyjnej (PPV – Production Part Verification) i proces zatwierdzania części produkcyjnej (PPAP – Production Part Approval Process). Celem procesu PPV jest potwierdzenie, że produkowana część działa dokładnie tak, jak zaprojektowany prototyp, a procesu PPAP – zapewnienie, że część spełnia wymagania zdefiniowane w próbkach inżynieryjnych. Dla przykładu, testy sworzni kulowych układu kierowniczego i zawieszenia skupiają się na ich wytrzymałości i sile. Oba te czynniki są ważne dla bezpieczeństwa kierowców.
0 komentarzy dodaj komentarz