Firma Steinhof wprowadza na rynek automatycznie wypinaną kulę haka holowniczego o oznaczeniu W-10. Najnowszej generacji mechanizm będzie produkowany w kilkudziesięciu konfiguracjach, co oznacza, że może zostać zamontowany do większości produkowanych obecnie samochodów.
W skład zestawu wchodzi gniazdo oraz zablokowana w nim kula. Gniazdo stanowi monolityczny odlew z wytrzymałego żeliwa, połączony nierozerwalnie z konstrukcją samochodu i zazwyczaj kryje się pod zderzakiem. Kula haka jest połączeniem stalowej odkuwki matrycowej z wałkiem stalowym zakończonym znormalizowaną kulą. Połączenie tych dwóch elementów wykonywane jest metodą zgrzewania tarciowego, co zapewnia stuprocentową powtarzalność oraz wysoką wytrzymałość produktu. Własności mechaniczne połączenia są takie same, jak własności łączonych elementów. Każde połączenie poddawane jest automatycznej kontroli przez zgrzewarkę. Wewnątrz kuli znajduje się mechanizm blokujący, sterowany przez dźwignię znajdującą się po prawej stronie haka.
Zastosowanie ergonomicznej dźwigni sprawia, że demontaż haka trwa zaledwie kilka sekund i nie wymaga użycia siły fizycznej ani żadnego narzędzia.
Mechanizm został zabezpieczony przed niekontrolowanym wypięciem poprzez dodatkową blokadę. Aby rozłączyć kulę haka z autem, należy wcisnąć, a następnie przekręcić dźwignię. Zabezpieczenie to uniemożliwia przypadkowe naciśnięcie dźwigni i niekontrolowane rozłączenie mechanizmu. Jest on także wyposażony w dodatkowe zabezpieczenie kluczykiem.
Montaż samej kuli haka jest łatwy i szybki. Wystarczy wprowadzić końcówkę kuli do gniazda i lekko ją docisnąć. Spust znajdujący się wewnątrz mechanizmu spowoduje zwolnienie głównej sprężyny i zablokowanie kuli haka w gnieździe.
Gniazdo jest malowane metodą kataforezy, co zapewnia odpowiednie właściwości antykorozyjne przy minimalnej warstwie powłoki. Ponadto posiada ono komplet osłon zabezpieczających jego wnętrze przed zabrudzeniem, gdy hak nie jest używany. To samo dotyczy zamka w pokrętle, który posiada specjalną zaślepkę. Warta uwagi jest wysoka estetyka mechanizmu, sprawiająca, że jest on całkowicie spójny z tylną linią nadwozia. W-10 posiada homologację typu mechanicznego urządzenia sprzęgającego, na podstawie Regulaminu ONZ nr 55.01 wydaną przez dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego.
Prezentacja działania innowacyjnego rozwiązania marki Steinhof przedstawiona została w oficjalnym filmie promocyjnym na kanale Steinhof na kanale Youtube.
0 komentarzy dodaj komentarz