Podczas testów klocków hamulcowych w samochodzie marki VW Touareg produkty Delphi Technologies zwyciężyły nad rozwiązaniami oferowanymi przez konkurencję. Pracują ciszej, skuteczniej oraz wolniej się zużywają.
Optymalna równowaga pomiędzy tymi aspektami sprawia, że klocki Delphi Technologies to odpowiednia propozycja do każdego samochodu odznaczającego się wysokimi osiągami. Świetne wyniki stanowią kontynuację poprzednich testów przeprowadzonych na modelu VW Passat, w przypadku którego produkty Delphi Technologies również wykazały szybsze zatrzymywanie, cichszą pracę i większą trwałość niż klocki konkurencyjnych producentów.
Wyniki testów
Firma Delphi Technologies udostępniła niedawno swoje klocki hamulcowe do testów porównawczych z produktami OE oraz częściami czterech innych czołowych producentów. Pojazdem testowym był VW Touareg II z silnikiem V6 TDI – pojazd wyższej klasy, zbudowany na platformie modeli Porsche Cayenne i Audi Q7.
Klocki Delphi Technologies pokonały cztery marki z rynku części zamiennych, zapewniając skuteczniejsze hamowanie i lepszą kontrolę nawet w wysokich temperaturach. Ich uniwersalności oraz wydajności towarzyszyły dodatkowo: cicha praca i mniejsze zużycie okładziny ciernej. Równie imponujące wyniki udało się uzyskać podczas wcześniejszych testów na modelu VW Passat z silnikiem 2.0 TSI.
Wraz ze wzrostem mocy silnika, a tym samym możliwością rozwijania znacznych prędkości, zwiększają się wymagania wobec układu hamulcowego. Rośnie też ryzyko zjawiska zanikania siły hamowania, które jest jednym z kluczowych wyzwań związanych z hamowaniem w pojazdach klasy premium. Hamowanie awaryjne przeprowadzano w pięciu różnych temperaturach roboczych – od 50°C do 400°C. Przy prędkości 170 km/h w każdym teście pojazd wyposażony w klocki hamulcowe Delphi Technologies zatrzymywał się szybciej niż pojazdy wyposażone w klocki innych producentów z rynku części zamiennych.
Testy przebiegały pod pełną kontrolą i zanotowano niewielkie różnice w wydajności przy różnych temperaturach. W temperaturze 50°C do pełnego zatrzymania wystarczyło 114 metrów, a przy 400°C – zaledwie dwa metry więcej. Oznacza to, że klocki Delphi Technologies bardzo dobrze zachowują się pod względem stabilności termicznej i pracują z pełną wydajnością, niezależnie od temperatury.
Wyniki te wyraźnie kontrastują z osiągami konkurentów. W przypadku dwóch z nich droga hamowania była znacznie dłuższa, a efekt pogłębiał się wraz ze wzrostem temperatury. Przy 400°C pojazd z klockami Delphi Technologies zatrzymał się trzy metry przed najlepszym konkurentem, 17 metrów przed kolejnym oraz kolejno: 52 i 56 metrów przed uplasowanymi na miejscach trzecim i czwartym. W przypadku ostatniego różnica w drodze hamowania w testach przy temperaturze 400°C i 50°C wyniosła aż 37 metrów. Gdy pojazd wyposażony w produkty Delphi Technologies całkowicie się zatrzymał, samochody z ostatnich miejsc nadal poruszały się z prędkością ponad 87 km/h, co w warunkach drogowych stwarza duże zagrożenie.
Uwarunkowania jakości
Delphi stawia bezpieczeństwo na pierwszym miejscu, dlatego zawsze dobiera najlepsze materiały cierne do swych klocków hamulcowych. W przypadku pojazdów klasy premium oznacza to formułę, która zapewni wysoki i stabilny współczynnik hamowania, a tym samym optymalne zatrzymywanie i kontrolę nad samochodem. Pozwala ona również utrzymać w ryzach większą energię generowaną podczas hamowania przy wysokiej prędkości. Testy wykazały, że w przeciwieństwie do niektórych marek klocki hamulcowe Delphi zapewniają siłę hamowania i kontrolę na poziomie OE, przy minimalnym obniżeniu ich technicznych właściwości.
Niezwykle ważne jest również to, aby montowane klocki nie generowały dużego hałasu. Firmie Delphi Technologies udało się po raz kolejny wykazać, że jej klocki hamulcowe to jedne z najcichszych produktów na rynku. Co ważne, generują hałas przekraczający 70 dB tylko w niektórych warunkach, dzięki czemu pracują nawet ciszej niż produkty OE. Klocki hamulcowe wykazały natężenie dźwięku na poziomie 9,0 w skali, w której 7 lub mniej to „dźwięk słyszalny”, a 10 oznacza „ciszę”.
W ocenie klientów
Zwroty związane z piszczeniem klocków to problem znany wielu warsztatom. Dlatego wszystkie produkty Delphi są wyposażone w sprawdzone elementy wyciszające, takie jak warstwa podkładowa, sfazowania i specjalna technologia podkładu. W pełni spełniają one swoje zadanie, zapewniając niższy poziomu hałasu nawet w porównaniu z produktami OE.
Równie dobrze prezentują się wyniki badań dotyczące zużycia klocków hamulcowych Delphi Technologies. Hamowane najczęściej są koła osi przedniej, w przypadku której zanotowano zużycie o 0,1 mm mniejsze w porównaniu z najbliższym produktem konkurencyjnym oraz o 1 mm mniejsze w porównaniu z tym, który wypadł najsłabiej. Badanie przeprowadzono po 2140 zatrzymaniach przy różnych prędkościach oraz w warunkach różnego nacisku. Klocki zamontowane na kołach osi tylnej wykazały podobne rezultaty. Klocki hamulcowe Delphi Technologies znacznie ograniczyły również zużycie tarcz hamulcowych – zarówno na kołach z przodu, jak i z tyłu.
Niekiedy przy wyborze klocków hamulcowych klient jest zmuszany do kompromisów. Na przykład decyduje się na klocki o doskonałej sile hamowania kosztem szybszego zużycia. Z kolei trwalsze klocki mogą generować większy hałas. W przypadku Delphi Technologies jest zupełnie inaczej. W Volkswagenie Touaregu jej produkty umożliwiły osiągnięcie idealnej równowagi między poziomem hałasu, zużyciem i skutecznością hamowania, przy jednoczesnym spełnieniu dodatkowych wymagań stawianych pojazdom klasy premium.
Więcej informacji na temat obu testów można znaleźć na stronie internetowej delphiaftermarket.com
Hamując przy prędkości 170 km/h, dwie marki poruszają się nadal z prędkością wyższą niż 87 km/h, podczas gdy samochód wyposażony w Delphi Technologies zupełnie się zatrzymał
0 komentarzy dodaj komentarz