Firma TMD Friction, właściciel marki Textar, dostarcza części do układów hamulcowych nowoczesnych autobusów, w tym elektrycznych oraz hybrydowych.
Eksperci spodziewają się, że liczba autobusów elektrycznych w miejskim transporcie publicznym wzrośnie z 417 tysięcy w roku 2019 do ponad 645 tysięcy w roku 2025.
W Warszawie między 2015 a 2020 rokiem przybyło 160 autobusów elektrycznych. Po ulicach poruszają się również pojazdy hybrydowe.
W celu opracowania mieszanki ciernej do każdego typu napędu elektrycznego TMD Friction współpracuje z producentami pojazdów oraz układów hamulcowych. Dotyczy to zarówno producentów autobusów miejskich, jak i autokarów turystycznych. Od kilku lat TMD Friction dostarcza klocki oraz okładziny hamulcowe chińskiemu producentowi autobusów elektrycznych, które można spotkać w wielu europejskich miastach i gminach. TMD Friction dostarcza również części zamienne do układów hamulcowych do autobusów poruszających się po ulicach miast w Polsce.
Należy pamiętać, że w przypadku hamowania awaryjnego z całkowicie naładowaną baterią, której nie będzie można doładować, podczas hamowania nie nastąpi rekuperacja energii. Układ hamulcowy przejmie całą energię powstającą w tej sytuacji.
Kolejną grupą pojazdów, w których rozwijany jest napęd elektryczny, są samochody ciężarowe. Na razie nie jest on tak rozpowszechniony jak w przypadku autobusów. Niemniej będzie on zyskiwał coraz większą popularność w ciężarówkach. TMD Friction również rozwija materiały cierne do takich zastosowań.
0 komentarzy dodaj komentarz