W 2017 roku Grupa FCA wdrożyła w swoich pojazdach system ochrony przed atakami informatycznymi, co uniemożliwiło wykonywanie jakichkolwiek operacji na pojazdach przez niezależne warsztaty samochodowe.
Od czerwca 2020 r. warsztaty samochodowe mogą jednak dokonywać napraw pojazdów Grupy FCA dzięki porozumieniu zawartemu przez oba przedsiębiorstwa.
Obecnie, dzięki noewej usłudze Texa Security Access możliwe jest wykonywanie diagnostyki pojazdów wyposażonych w moduł zabezpieczający Secure Gateway (SGW). SGW jest modułem ochrony przed możliwymi atakami informatycznymi, który przechwytuje wszelkie próby połączenia z jednostkami sterującymi zamontowanymi w pojeździe.
Urządzenia Texy za pośrednictwem połączenia internetowego automatycznie zarządzają uwierzytelnianiem na serwerach FCA i systematycznie przystępują do odblokowywania modułu SGW. Przebieg diagnostyki nie będzie wymagał każdorazowego logowania się do oficjalnego portalu Technical Information w celu opłaty dostępu w trakcie każdej operacji.
Wśród pojazdów, w których można przeprowdzić pełną diagnostykę, znajdują się Alfa Romeo Giulia i Stelvio, Fiat Tipo, 500, 500L i 500X, Jeep Renegade, Compass, Wrangler oraz Grand Cherokee.
0 komentarzy dodaj komentarz