Firma Moto Data, specjalizująca się w badaniach rynku motoryzacyjnego w Polsce i innych krajach Europy Centralnej i Wschodniej, przeprowadziła badanie warsztatów samochodowych dotkniętych wpływem pandemii COVID-19.
Badania w postaci bezpośrednich wywiadów przeprowadzone zostały od 14 do 22 kwietnia. Z ankiet wyłania się wyraźny podział i inny wpływ pandemii na dwie grupy warsztatów: warsztaty zrzeszone w sieciach warsztatowych i warsztaty działające niezależnie. Choć w obu grupach spadek był znaczący to jednak Warsztaty sieciowe odczuły mniejszy spadek aktywności (-37%) niż warsztaty nie należące do sieci (-42%).
Spadek aktywności przekłada się na notowane obroty w tych dwóch grupach warsztatów. Jak pokazuje badanie straty finansowe wynikające z mniejszej aktywności są również znaczące. Przy średniej notowanej stracie na poziomie 23 800 zł (w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego), warsztaty niezrzeszone w sieci poniosły większe straty, bo w wysokości 25 000 zł, podczas gdy te zrzeszone miały stratę w wysokości 18 700 zl.
W okresie badania aż 46 % warsztatów zrzeszonych w sieciach oferowało usługę door to door (wzrost o 8 punktów procentowych), a w przypadku warsztatów niezrzeszonych było to odpowiednio 37% i 5 pp.
Więcej informacji: www.motodata.com.pl
0 komentarzy dodaj komentarz