Pojazd zostanie wyposażony w specjalną wersję produkowanego m.in. w polskim zakładzie Nexteer Automotive elektrycznego układu kierowniczego single-pinion EPS.
Peugeot EX1 napędzają cztery silniki elektryczne, które łącznie produkują moc aż 340 KM i moment obrotowy o wartości 240 Nm. Sprawia to, że maksymalna prędkość EX1 wynosi 260 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa jedynie 3,58 s. Francuski concept car wyposażony jest w dwa drążki kierownicze zastępujące standardową kierownicę. Rozwiązanie to podobne jest do systemów sterowania stosowanych w kokpitach lotniczych. Sercem układu kierowniczego jest najnowsza wersja rozwijanego od 10 lat systemu EPS (electric power steering). Rozwiązanie gwarantuje niskie zużycie energii oraz niskie poziomy tarcia układu single-pinion, które zdecydowanie poprawiają wyczucie drogi przez kierowcę.
Układy Nexteer Automotive, jako jedyne na świecie, mają zastosowanie we wszystkich klasach samochodów osobowych – od aut miejskich po SUV-y. Ostatnio system single-pinion EPSzaczął być stosowany m.in. w modelach Citroëna – najnowszym DS3 oraz w aktualnej wersji miejskiego C3.
0 komentarzy dodaj komentarz