100 lat temu, w listopadzie 1919 roku, rozpoczęła się historia firmy KYB.
Shiro Kayaba dostał się na Uniwersytet Waseda w Tokio i rozpoczął studia na Wydziale Nauk Ścisłych i Inżynierii. Jednak w ciągu roku rozczarował się i zamiast studiować zaczął poświęcać znacznie więcej czasu na własne badania, a w końcu porzucił uniwersytet.
Po zdobyciu patentów dzięki własnej pracy Kayaba zapewnił sobie finansowanie ze strony biznesmena, który często pomagał obiecującym studentom Uniwersytetu Waseda. 19 listopada 1919 roku 21-letni Shiro Kayaba otworzył centrum badawczo-rozwojowe techniki hydraulicznej, zatrudniając 30 osób.
Centrum badawcze i sam Kayaba szybko zwróciły uwagę japońskiej marynarki wojennej. Odrzucił on jednak propozycję współpracy i pozostał w swoim ośrodku aż do trzęsienia ziemi w Kanto w 1923 roku. Spowodowało ono śmierć ponad 140 tysięcy osób, a cały region objęły pożary. Centrum badawcze Kayaba zostało doszczętnie zniszczone. Kayaba stwierdził, że jedynym słusznym dla niego wyborem będzie praca w japońskiej marynarce wojennej, gdzie jego doświadczenie w hydraulice doprowadziło go do opracowania zdalnie sterowanych hydraulicznych urządzeń do lądowania i startu na lotniskowcach, jak również układów hydraulicznych do podwozi samolotów.
W marcu 1930 r. Kayaba spotkał się z brytyjskim inżynierem, który przybył do Japonii aby rozstrzygnąć spór z tamtejszym urzędem patentowym; dotyczył on hydraulicznego podwozia samolotu. Po obejrzeniu konstrukcji Kayaby brytyjski inżynier porzucił własny projekt podwozia, a rozreklamował podwozie Kayaby.
Zamówienia na podwozie nadchodziły z całego świata. W połączeniu z kolejnym wynalazkiem Kayaby, umożliwiającym start samolotów z krótkich pasów w górzystym terenie Japonii, zapewniło to Kayabie wystarczające fundusze, aby oderwać się od marynarki wojennej i założyć Kayaba Manufacturing Co. w 1935 roku. Obecnie firma jest znana pod nazwą KYB.
Co tydzień na całym świecie produkowanych jest ponad milion amortyzatorów marki KYB, dostarczanych na pierwszy montaż i rynek części zamiennych. Co piąty samochód na świecie wyposażony jest w amortyzatory KYB.
0 komentarzy dodaj komentarz