Elektronicznie regulowane amortyzatory KYB DCC Pro (Dynamics Chassis Control Pro) zostały zastosowane przez Grupę Volkswagena na oryginalnym wyposażeniu fabrycznym nowych modeli VW Tiguan i Passat Variant oraz Škoda Superb i Kodiaq. Wprowadzenie tych modeli do sprzedaży zaplanowano na pierwszy kwartał 2024 roku.
System DCC Pro wykorzystuje amortyzatory dwuzaworowe do niezależnej kontroli tłumienia drgań podczas ruchu ściskania i odbicia, wygenerowane przez nadwozie pojazdu i ruch kół w trakcie jazdy.
Specjalnie zaprojektowane zawory w amortyzatorach reagują na zmieniające się warunki i sytuacje na drodze zaledwie w ciągu kilku milisekund. Jednostka sterująca ECU aktywuje odpowiednie zawory elektromagnetyczne zarówno podczas ruchu odbicia, jak i ściskania, aby niezależnie regulować ciśnienie wewnątrz amortyzatora w zależności od warunków drogowych oraz preferencji kierowcy (od komfortowego do sportowego). Charakterystyka tłumienia jest automatycznie regulowana w sposób ciągły, co w połączeniu z pełną niezależnością pomiędzy ruchami odbicia i ściskania poprawia diametralnie komfort i kontrolę nad pojazdem. Zapewnia to bezpieczną i dynamiczną jazdę oraz daje wrażenie, które jest określane „latającym dywanem”.
KYB i Grupa VW współpracują ze sobą od kilku lat, m.in. przy sportowym zawieszeniu Audi RS, i od tego czasu zwiększają udział produktów stosowanych w pojazdach marki VW. To nowe rozwiązanie jest częścią polityki KYB mającej na celu dalsze wzmacnianie partnerstwa z niemieckim producentem samochodów. Skomplikowany proces rozwoju i certyfikacji opracowany przez zespoły KYB i Volkswagen umożliwił wprowadzenie tej technologii, która do tej pory była zarezerwowana jedynie dla pojazdów segmentu premium.
Przedsiębiorstwo produkuje elektronicznie regulowane amortyzatory zarówno w Azji, jak i w Europie, w swoich zakładach produkcyjnych, które odpowiadają najwyższym standardom jakości w kwestii tworzenia zaawansowanych technologicznie amortyzatorów.
0 komentarzy dodaj komentarz