Na targach IAA 2019 koncern ZF prezentuje rozwiązania, które pomogą ograniczyć emisje CO2 w ruchu drogowym.
ZF łączy zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ochronę klimatu z wymaganiami komunikacji. Wyrazem tego jest inicjatywa #MobilityLifeBalance, która została zaprezentowana w lipcu br. Zgodnie z nią ludzie na powinni mieć dostęp do usług mobilności pasujących do ich stylu życia. ZF inwestuje znaczne środki w technologie pozwalające ograniczyć emisję CO2 i poprawić bezpieczeństwo na drodze. Wszystkie produkty prezentowane na stoisku ZF podczas targów IAA wpływają na ograniczenie emisji lub zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg.
Flagowym projektem jest EVplus – koncepcja pojazdu z napędem hybrydowym plug-in nowej generacji. Jego zasięg na samej baterii wynosi ponad 100 kilometrów. Silnik spalinowy jest wykorzystywany jedynie w dalszych podróżach. E-mobilność staje się tym samym dostępna dla dużej grupy klientów, którzy dysponują tylko jednym samochodem rodzinnym.
Większy zasięg na baterii umożliwia bezemisyjną jazdę. Jednocześnie silnik spalinowy eliminuje niepokój związany z ograniczonym zasięgiem, pomagając w rozwianiu wątpliwości dotyczących zakupu pojazdu z napędem elektrycznym. Dlatego też hybrydy typu plug-in (PHEV) mogą szybko sprawić, że coraz większa liczba podróży będzie odbywać się wyłącznie w trybie elektrycznym, co z kolei obniży poziom emisji CO2 generowanej przez ruch uliczny.
Użytkownicy EVplus mogą też wjeżdżać do centrów miast w trybie całkowicie elektrycznym, eliminując lokalnie emisję tlenku azotu i znacząco wpływając na zmniejszenie stężenia pyłu.
Do ograniczenia emisji CO2 w ruchu miejskim mogą przyczynić się też autonomiczne taksówki oraz usługi sharingowe. Dzięki inteligentnemu zarządzaniu flotą pojazdów znacznie mniejsza liczba samochodów będzie w stanie komfortowo dostarczyć pasażerów do wybranego celu, szczególnie na terenach miejskich. ZF kładzie nacisk na koncepcję oddzielnych pasów ruchu dla takich pojazdów w strefach, w których pojazdy autonomiczne mogą być użytkowane już teraz, bez zbędnych komplikacji i ograniczeń prawnych. Udostępniając takie pasy ruchu dla usług z zakresu automatycznej mobilności, samorządy mogą przyczyniać się do szybkiego wdrożenia dostępnych technologii w centrach miast, ograniczając w ten sposób ich zanieczyszczenie.
0 komentarzy dodaj komentarz