Podczas targów motoryzacyjnych IAA 2019 firma Bosch zaprezentuje swoje najnowsze rozwiązania w zakresie spersonalizowanej, zautomatyzowanej, połączonej z siecią i zelektryfikowanej mobilności.
Prezentacja Boscha odbędzie się w hali nr 8, na stoisku C 02 oraz w przestrzeni wystawienniczej Agora. Goście zobacż następujące systemy:
Bosch IoT Shuttle – pojazdy przyszłej mobilności w mieście
W przyszłości transport wahadłowy (tzw. shuttles) bez kierowcy będzie powszechnym widokiem na ulicach miast na całym świecie – niezależnie od tego, czy przewozi towary czy ludzi. Pojazdy będą poruszały się przez centra miast napędzane silnikami elektrycznymi i będą połączone siecią z otoczeniem. W tego rodzaju transporcie wahadłowym może być stosowana technologia Boscha, służąca do automatyzacji, elektryfikacji, personalizacji i łączenia z siecią.
Rolling chassis – platforma elektromobilności
Bosch ma w swojej ofercie elektryczne układy napędowe, układy kierownicze, hamulce. W ramach współpracy z Bentelerem, ekspertem ds. podwozi i techniki motoryzacyjnej, firma pokazuje, jak może wyglądać integracja wszystkich produktów w pojazdach elektrycznych.
Benzyna, prąd i stosy ogniw
Technologia Boscha jest stosowana we wszystkich rodzajach napędu. Ogniwa paliwowe oferują duży zasięg, krótkie czasy tankowania i, dzięki wodorowi wytwarzanemu z energii odnawialnej, bezemisyjną eksploatację pojazdu. Bosch wraz ze szwedzką firmą Powercell planuje produkcję seryjną stosów ogniw paliwowych.
Systemy 48 V
Systemy 48 V Boscha oferują podstawową hybrydyzację dla wszystkich klas pojazdów dzięki możliwości stosowania pomocniczego silnika wspomagającego silnik spalinowy. Technologia umożliwia przechowywanie energi hamowania poprzez rekuperację i udostępnia ją podczas przyspieszania.
Systemy termiczne
Bosch wykorzystuje inteligentne zarządzanie temperaturą w celu zwiększenia zasięgu pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Precyzyjny rozdział ciepła i zimna poprawia wydajność akumulatora i sprawia, że wszystkie zespoły pracują w optymalnym zakresie temperatur. System zarządzania temperaturą zapewnia również przyjemną temperaturę wewnątrz pojazdu.
eMountainbike
Rowery górskie z elektrycznym wspomaganiem, tzw. eMountainbike, są obecnie najszybciej rozwijającym się segmentem rynku rowerów elektrycznych. Nowy układ napędowy Performance Line CX Boscha został zoptymalizowany pod kątem sportowej jazdy na rowerze i mieści się w kompaktowej ramie.
Systemy wspomagania i automatyzacja
Bosch i Daimler zainstalowali automatyczny system parkowania samochodu Automated Valet Parking na parkingu wielopoziomowym w Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie. Jest to pierwsza na świecie funkcja parkowania bez kierowcy (SAE Level 4), która została oficjalnie zatwierdzona. Zautomatyzowana usługa parkowania samochodu jest aktywowana za pomocą aplikacji na smartfon.
Czujniki radarowe
Najnowsza generacja czujników radarowych Boscha może jeszcze lepiej rejestrować otoczenie pojazdu – także w przypadku złej pogody lub złych warunków oświetleniowych. Ich większy zasięg wykrywania, szeroka przysłona i wysoka rozdzielczość kątowa oznaczają, że automatyczne systemy hamowania awaryjnego mogą reagować w jeszcze bardziej niezawodny sposób.
Czujnik ruchu i położenia pojazdu
Bosch opracował czujnik ruchu i położenia pojazdu VMPS, który umożliwia autonomicznym pojazdom określenie ich dokładnej pozycji na pasie podczas jazdy. VMPS wykorzystuje sygnały globalnego systemu nawigacji satelitarnej (GNSS) uzupełnione danymi z usługi korekcji, a także z czujników kąta skrętu i prędkości obrotowej kół.
Elektryczne układy kierownicze
Elektryczne wspomaganie kierownicy przyczynia się do coraz bardziej zautomatyzowanej jazdy. Dzięki wielokrotnie redundantnemu systemowi, elektrycznym układ kierowniczy Boscha zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo. W rzadkich przypadku takim jak wystąpienie usterki, system może nadal utrzymywać co najmniej 50-procentową funkcjonalność elektrycznego wspomagania układu kierowniczego w pojazdach konwencjonalnych i autonomicznych.
Smartfon zamiast kluczyka
System dostępu bezkluczykowego Bosch działa z wirtualnym kluczem przechowywanym na smartfonie. System umożliwia kierowcom automatyczne odblokowanie pojazdu, uruchomienie silnika i ponowne zablokowanie samochodu. Czujniki zainstalowane w samochodzie rozpoznają smartfon właściciela tak bezpiecznie, jak odcisk palca i otwierają pojazd tylko dla niego.
Komunikacja V2X
Połączona z siecią i zautomatyzowana jazda jest możliwa tylko wtedy, gdy pojazdy komunikują się ze sobą i ze swoim otoczeniem. Jednak nie powstała jeszcze jednolita globalna baza techniczna wymiany danych między pojazdami (V2X). Hybrydowa jednostka sterująca V2X Boscha może komunikować się za pośrednictwem Wi-Fi oraz sieci komórkowych..
Komputer pokładowy
Bosch opracowuje bezpieczne, wydajne jednostki sterujące i stosuje je w układzie napędowym, automatyzacji oraz w systemie informacyjno-rozrywkowym.
Usługi zapewniające dłuższą żywotność akumulatora
Nowe usługi Bosch Cloud pozwalają wydłużyć trwałość akumulatorów w samochodach elektrycznych. Inteligentne funkcje oprogramowania analizują stan akumulatora na podstawie danych otrzymywanych w czasie rzeczywistym z pojazdu i jego otoczenia. Rozpoznają niekorzystne czynniki dla akumulatora, w tym szybkie ładowanie i wiele cykli ładowania. Na podstawie zebranych danych oprogramowanie wyznacza środki przeciwdziałające starzeniu się ogniw, takie jak zoptymalizowane procesy ładowania.
Usługi prognozowania warunków drogowych
Bosch opracował usługi prognozowania warunków drogowych bazujące na chmurze. Informacje o pogodzie, charakterystyce nawierzchni i otoczeniu, a także oczekiwane współczynniki tarcia są przekazywane w czasie rzeczywistym do połączonych z siecią pojazdów za pośrednictwem chmury.
Kamera wewnętrzna
System monitorowania wnętrza, dostępny w konfiguracjach jedno- lub wielokamerowych, rozpoznaje sytuacje krytyczne w ciągu kilku sekund i ostrzega kierowcę. System zwiększa bezpieczeństwo.
0 komentarzy dodaj komentarz