Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr.
Producenci samochodów coraz częściej postrzegają nowoczesne silniki jako sposób na zmniejszenie śladu węglowego. Wysokowydajne silniki są jednak podatne na usterki i awarie. Koncern Shell wprowadził do oferty olej Shell Helix 0W, który z jednej strony pomaga producentom aut osiągnąć docelowy poziom emisji, a z drugiej chroni silniki przed poważnymi awariami.
Olej Shell Helix 0W gwarantuje utrzymanie niskiej temperatury silnika oraz służy jako smar do łożysk turbosprężarki, zapobiegając zatorom, które mogą prowadzić do jej uszkodzenia.
Shell Helix Ultra 0W dzięki niskiej lepkości i niskiemu współczynnikowi tarcia pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3%, ograniczając tym samym ślad węglowy. Przekłada się to na ograniczenie emisji CO2 o 70 kilogramów rocznie (przy średnim rocznym przebiegu 14 500 km).
Przedwczesny zapłon przy niskiej prędkości obrotowej silnika (LSPI) jest anomalią wywoływaną podwyższonym ciśnieniem w cylindrach (które często występuje w nowoczesnych silnikach przy wysokim momencie obrotowym i małej prędkości). Shell Helix Ultra 0W zapobiega także temu zjawisku.
W pełni syntetyczne oleje Shell Helix Ultra 0W powstają na bazie gazu ziemnego przy wykorzystaniu technologii Shell PurePlus. Proces ten umożliwia uzyskiwanie z gazu ziemnego czystego oleju bazowego, niezawierającego praktycznie żadnych zanieczyszczeń obecnych w ropie naftowej.
0 komentarzy dodaj komentarz