Firma NSK opracowała uchylno-teleskopową kolumnę kierowniczą, zapewniającą wyższy poziom bezpieczeństwa dzięki nowej konstrukcji struktury łamania, poprawiającej niezawodność w przypadku zderzenia.
Zaprojektowana struktura łamania ogranicza rozrzut siły niszczącej o 25%. Zostało to osiągnięte poprzez przesunięcie struktury łamania z uchwytu mocującego na zewnętrzną osłonę wałka kolumny. W rezultacie zdolność pochłaniania siły uderzeniowej przez kolumnę jest zwiększona w czasie kolizji.
W nowej konstrukcji załamuje się osłona kolumny, natomiast środkowa jej część pozostaje na miejscu, dzięki czemu absorpcja siły uderzeniowej jest bardziej równomierna. (inaczej niż w przypadku konwencjonalnych rozwiązań, w których środkowa część kolumny jest projektowana tak, aby złamać się podczas uderzenia, co skutkuje bardziej niespójnym pochłanianiem energii).
Ważną cechą nowej kolumny jest konstrukcja uchylno-teleskopowa, która umożliwia kierowcy dostosowanie pozycji kierownicy w zakresie góra–dół (pochylenie) oraz przód–tył (teleskop). Dodatkową korzyścią jest lepsze tłumienie drgań, dzięki czemu mniej wibracji z kół i innych elementów przenosi się na kierownicę. Nowa kolumna kierownicza zapewnia tłumienie wibracji lepsze o 11% (7 Hz). Osiągnięto to przez optymalizację konstrukcji przegubu kolumny.
Konstrukcja jest o 15% (560 g) lżejsza niż standardowe kolumny; przyczynia się to do ograniczenia zużycia paliwa. Niższa masa została osiągnięta dzięki zmniejszeniu liczby elementów.
0 komentarzy dodaj komentarz