Należąca do firmy AkzoNobel marka Lesonal, oferująca lakiery do renowacji pojazdów, obchodzi 160. urodziny.
Początki marki sięgają 1858 roku, kiedy niemiecki farmaceuta sprzedał swoją aptekę i zdecydował się rozpocząć produkcję farb. Pod koniec lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku Lesonal został przejęty przez firmę AkzoNobel.
W rezultacie pod marką Lesonal powstały narzędzia kolorystyczne takie jak Automatchic Vision (spektrofotometr szybko wykonujący pomiar koloru na samochodzie), QuickMix (program wyszukiwania kolorów, pozwalający w łatwy sposób odnaleźć potrzebną recepturę), Mixit Cloud (oprogramowanie działające w chmurze, dostępne na wielu urządzeniach jednocześnie) i Lesonal Variants (stale aktualizowana biblioteka kolorów).
W 1996 roku Lesonal przedstawił zupełnie nowy, kompaktowy zestaw produktów. Trafił on do dziesięciu krajów Europy Zachodniej oraz do Stanów Zjednoczonych; dwa lata później zadebiutował na rynku azjatyckim, a w 2002 roku w Europie Środkowej i Wschodniej.
Lesonal wprowadził do przemysłu samochodowego nowości takie jak lakiery nitrocelulozowe, pierwsze emalie piecowe oraz poliestrowe kity szpachlowe. Obecnie produkty marki są stosowane w kilkudziesięciu krajach.
0 komentarzy dodaj komentarz