Firma Bilstein ponownie nawiązała współpracę z producentem sportowego coupe Lancia Stratos.
Inżynierowie Bilsteina zaprojektowali do odnowionego pojazdu dwa zawieszenia. Każde zapewnia wysokie osiągi auta i komfort oraz bezpieczeństwo jazdy. Pierwsza wersja zawieszenia to MDS, czyli amortyzatory wyczynowe produkowane z myślą o konkretnym zamówieniu (jest to wersja dwudrożna z regulacją siły odbicia i ściskania). Drugi wariant to amortyzatory z serii Performance z technologią ridecontrol, modułem iRC i czujnikiem przyspieszenia 3D. Ich charakterystykę można zmieniać za pomocą aplikacji działającej na smartfonie z systemem Android lub iOS.
Dwuosobowe coupe Lancia Stratos produkowane było już latach 70. XX wieku. Swój sukces auto zawdzięczało ponadprzeciętnym osiągom (silnik V6 pochodzący z fabryki Ferrari), których potwierdzeniem były trzy tytuły zdobyte w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC): w 1974, 1975 i 1976 roku.
Kilka egzemplarzy Lancii Stratos trafiło również do Polski. Jeden z nich wykorzystywał zespół Andrzej Jaroszewicz – Ryszard Żyszkowski. Auto, oznaczone dużym napisem „Poland”, nosiło również logo Bilsteina.
Tym razem projekt Lancii Stratos powierzono Pininfarinie, zaś produkcję (w limitowej liczbie 25 sztuk) fabryce Manifattura Automobili Torino. Pod maską znalazł się silnik benzynowy V8 o pojemności 4,3 litra i mocy 540 koni mechanicznych. Auto rozpędza się do setki w czasie 3,3 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 330 kilometrów na godzinę. Homologację dla samochodu uzyskano dopiero w 2017 roku, jednak oficjalnie prace nad nim wciąż trwają.
0 komentarzy dodaj komentarz