strona główna Aktualności Oleje o niskiej lepkości
2018-08-03, ostatnia aktualizacja 2018-08-03 11:44

Oleje o niskiej lepkości

Fot. Shell

Fot. Shell

irma Shell wprowadziła do swojej oferty nowe, w pełni syntetyczne oleje silnikowe Shell Helix Ultra 0W o niskiej lepkości. Zapewniają one najwyższy poziom ochrony silnika i jego kluczowych elementów przy możliwie najwyższych osiągach.

Ochrona turbosprężarki

Współczesne silniki z turbodoładowaniem wymagają szczególnej ochrony, gdyż są narażone na ciągłe obciążenie oraz wysokie temperatury pracy. Oleje Shell Helix Ultra 0W zostały opracowane tak, by zapewnić możliwie najlepsze zabezpieczenie turbosprężarki, którą chronią w temperaturze sięgającej nawet 1000°C! Pozwala to ograniczyć tworzenie się szkodliwych osadów.

Duża moc i długotrwałe osiągi

Oleje silnikowe Shell Helix Ultra 0W, wytwarzane są z zastosowaniem rewolucyjnej technologii Shell PurePlus pozwalającej na uzyskiwanie z gazu ziemnego krystalicznie czystego oleju bazowego, który nie zawiera żadnych zanieczyszczeń obecnych w ropie naftowej. Produkty wytwarzane w tej technologii pomagają zachować optymalną czystość silnika, a także doskonałą stabilność lepkości w wysokich temperaturach pracy. Odpowiednie dodatki wspierają zabezpieczenie smarowanych elementów. Przyczyniają się też do redukcji procesów osadzania się szlamów, wpływają na neutralizację kwasów oraz wspomagają ochronę przed korozją.

Niższe zużycie paliwa

Formuła olejów silnikowych Shell Helix Ultra 0W o niskiej lepkości i niskim współczynniku tarcia pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3%. Oleje te są rzadsze i czystsze, a tym samym mniej podatne na parowanie, dzięki czemu stale utrzymują niską lepkość. W efekcie tarcie jest mniejsze, więc zmniejsza się również zużycie paliwa. Dlatego oleje silnikowe Shell Helix Ultra 0W są najlepszym wyborem nie tylko dla wiodących producentów samochodów w Europie, ale także dla zespołów BMW Motorsport i Hyundai Motorsport, którym partneruje Shell.

Ograniczenie emisji dwutlenku węgla

W pełni syntetyczny olej silnikowy o niskiej lepkości pomaga ograniczyć emisję dwutlenku węgla. Przy średnim rocznym przebieg wu 14 500 km Shell Helix Ultra 0W zmniejsza zużycie paliwa nawet o 3%, co odpowiada około 70 kg CO2.

Downsizing

Ta popularna ostatnio koncepcja konstruowania silników jest pierwszym krokiem prowadzącym do wspomnianej wyżej poprawy osiągów. Nowoczesne jednostki napędowe mimo swej miniaturyzacji osiągają większą moc, efektywność paliwową oraz charakteryzują się niższą emisją spalin dzięki wyposażeniu w turbodoładowanie. Jego skutkiem ubocznym są ekstremalne ciśnienie i bardzo wysokie temperatury. Dlatego silniki takie wymagają stosowania syntetycznych olejów silnikowych o najwyższej jakości, takich jak ShellHelix Ultra 0W, by chronić silnik przed zużyciem nawet w ekstremalnych warunkach.



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2